کد خبر: ۳۷۸۴۸۵
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
0
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از واکسیناسیون ۶۰ هزار تبعه خارجی علیه سرخک خب داد.
واکسیناسیون ۶۰ هزار تبعه خارجی در مشهد علیه سرخک
سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۲۱۷ هزار نفر از جمعیت اتباع خارجی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سامانه سینا ثبت نام شده‌اند واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند که از این تعداد واکسیناسیون سرخک حدود ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی افزود: تاکنون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد پنج نفر مبتلا به بیماری سرخک شناسایی شده اند که از این تعداد چهار نفر غیر ایرانی و یک نفر ایرانی بودند که او هم در ارتباط با اتباع خارجی بوده است و خوشبختانه همه آن‌ها درمان شده اند.

واکسیناسیون سرخک در مرز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که کشور‌های همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند، ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد بین سنین ۹ ماه تا ۴۰ سالگی که از سمت شرق وارد کشور می‌شوند در مرز دوغارون واکسن سرخک تزریق می‌شود. همچنین به این اتباع در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا، این واکسن نیز تزریق می‌شود.

واکسیناسیون ۳۳ هزار کودک مشهدی

حسینی با اعلام این که واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی بین سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال ساکن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه نیز در حال انجام است، در خصوص واکسیناسیون سرخک کودکان کمتر از پنج سال ایرانی به ایرنا گفت: از ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دز نخست و ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز دز دوم واکسن سرخک را به دلیل شیوع ویروس کرونا دریافت نکرده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد آنان انجام شده است و تلاش می‌شود تمام ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک واکسینه شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: