April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۵۸
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
0
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.
خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید
عطاء الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

عطاء الله هاشمی با اشاره به اینکه از دهم تیرماه مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: کشاورزان ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند.

وی ارزش کل گندم خریداری شده تا صبح امروز را ۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۲۸ تا ۳۰ درصد رشد کرده است.

هاشمی افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم در سالجاری به حدود ۱۰ میلیون تن برسد.

وی با اشاره به اینکه برآورد می‌شود بتوانیم حدود ۶.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم، گفت: البته این در صورتی است که دولت بتواند روند پرداخت مطالبات را مرتب کند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر روند پرداخت مطالبات نگران کننده است و قرار بود که مطالبات حداکثر طی یک هفته بعد از تحویل گندم پرداخت شد، اما هم اکنون بین ۲۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: