April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۶۸۹
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
وحیدی وزیر کشور گفت: شلمچه، چزابه و مهران مرز‌هایی است که برای اربعین به طور معمول استفاده می‌شود.
سه مرز برای عبور زائران در اربعین مشخص شد
وزیر کشور گفت: سه مرز تاکنون برای مراسم اربعین استفاده می‌شد که امسال قرار است با پیش بینی تمهیدات امنیتی و توافق طرفین ایرانی و عراقی، مرز خسروی هم برای زائران قابل تردد باشد.

«احمد وحیدی» درباره مرز‌هایی که در ایام اربعین امسال استفاده می‌شود، گفت: شلمچه، چزابه و مهران مرز‌هایی است که برای اربعین به طور معمول استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مرز خسروی هم برابر تعهدات طرفین ایرانی و عراقی بازگشایی می‌شود و هموطنان می‌توانند از این مرز برای عبور استفاده کنند.

وحیدی اظهار داشت: مرز سومار برای انتقال وسایل مواکب آماده می‌شود و پیش بینی شده از مرز‌های شمال غرب مانند باشماق و تمرچین هم بتوانیم استفاده کنیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور به این سوال که آیا زائران غیرایرانی هم می‌توانند از مرز‌های تمرچین و باشماق استفاده کنند، پاسخ منفی داد و گفت: اتباع دیگر کشور‌ها مجاز به تردد از مرز جنوب یعنی شلمچه هستند و مرز‌های غربی فقط برای ایرانیان قابل استفاده است.

وی افزود: مردم ما در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی که حرکت از این مسیر برای آنان راحت‌تر است قرار شد در صورت توافق نهایی از مرز تمرچین برای حضور در مراسم اربعین امسال تردد کنند.

رئیس شورای امنیت کشور وضعیت مرز‌های کشور را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: مرز‌ها در امنیت کامل به سر می‌برند و هیچ مشکلی در مرز‌ها نداریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: