کد خبر: ۳۸۳۵۹۲
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای وزارت آموزش و پرورش ۲۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است تا زیرساخت‌های نیمه تمام این حوزه تکمیل شوند.
اختصاص بودجه ۲۱ هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های نیمه تمام آموزش و پرورش
یوسف نوری گفت: دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش گام‌های خوبی را برای تحول بنیادین برداشته است. در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر از معلمان جوان در مشهد مقدس به عنوان حلقه‌های اجرایی‌سازی تحول بنیادین، مشغول آموزش و توانمند‌سازی هستند تا سند تحول بنیادین را اجرایی شود.

او گفت: رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال اجرا شد و ان‌شاءالله با اجرای این قانون کیفیت تعلیم و تربیت ارتقا خواهد یافت. از طرفی، در بخش‌های پرورشی اقدامات خوبی انجام شده است و توانستیم سرود‌های دانش‌آموزی را در صحنه بیاوریم تا مردم ببینند. حتی این گروه‌های سرود به کشور‌های دیگر اعزام شده اند و هیئت‌های ما به‌منظور تقویت برنامه‌های اربعین در مسجد سهله اجرای جهانی خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برگزاری المپیاد‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است، ادامه داد: به المپیاد‌ها توجه شد و خوشبختانه ۲۰ مدال طلا کسب کردیم. در حالی که در سال‌های گذشته برای کسب مدال طلا با افول مواجه بودیم و هفت مدال طلا کسب کرده بودیم.

نوری درباره زیرساخت‌های آموزشی ادامه داد: دولت در سفر‌های استانی ۲۱ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته که زیر‌ساخت‌ها را تکمیل کند. به خصوص مناطقی که از امکانات رفاهی محروم هستند. برای حذف مدارس کانکسی هم گام برداشتیم و این که بتوانیم معلمان را به مناطق محروم و مرزی ببریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای آموزش و پرورش ۲۱ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته است تا زیرساخت‌های نیمه تمام این حوزه تکمیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری کلاس‌های المپیادی خاطرنشان کرد: برنامه تلویزیونی «علمینو» هر روز ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه برای دانش‌آموزان پخش می‌شود. مدارس کد‌نویسی هم که ابتدا تصور می‌کردیم ۵۰ مدارس ایجاد می‌شود، ۲۵۰۰ مدرسه ایجاد شد و مورد استقبال واقع شد. درباره هنرستان‌ها هم بنا داریم که دانش‌آموزان را به اصطلاح به سمت کارخانه‌ها ببریم تا آنان در جوار محل تولید و شهرک‌های دانش‌بنیان باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: