کد خبر: ۳۸۷۱۴۱
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
0

قیمت میز اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

میز اداری یکی از مهم ترین اجزای شرکت های اداری به شمار می آید. عملاً بدون میز عملکرد یک شرکت مختل شده و کاربری آن از بین می رود. اما خرید میزهای لاکچری و گران قیمت برای عموم مدیران ممکن نیست.  برای اینکه یک میز اداری استاندارد را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید، لازم است با عوامل دخیل در قیمت آشنا شوید.

عوامل دخیل در قیمت میز اداری

همه افراد دوست دارند بهترین کالا را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. در خصوص خرید مبلمان اداری این موضوع پررنگ تر است. چرا که کیفیت مبلمان هایی همچون میز اداری اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که تعدد میزها نیز بسیار بالاست، قیمت نهایی میز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که تصمیم به خرید میز اداری دارید، بد نیست در ابتدای کار بدانید چه عواملی در قیمت میز موثرند. انجام اینکار کمک می کند تا با حذف برخی عوامل، قیمت میز را کاهش دهید. مهم ترین عوامل دخیل در قیمت میز استاندارد، شامل موارد زیر می شود.

جنس و کیفیت میز اداری

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت، جنس و کیفیت میز است. در صورتی که در ساخت میز اداری از متریال با کیفیت و مرغوب استفاده شود، قیمت آن به مراتب بیشتر می شود. برای مثال میزهایی که از جنس چوب خالص و با کیفیت ساخته می شوند در مقایسه با میزهای ام دی اف کیفیت بالاتری داشته و بالطبع قیمت بیشتری نیز دارند. قیمت بالای میزهای با کیفیت با توجه به ماندگاری و دوام بالای آنان، کاملاً توجیه شده است.

قیمت میز اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

سبک کلی میز اداری

سبک میز نیز تأثیر بسزایی در قیمت آن دارد. اساساً عموم میزها بر اساس دو سبک رایج مدرن و یا کلاسیک ساخته می شوند. برخی نیز از ترکیب متعادل این سبک ساخته شده و میز اداری نئوکلاسیک نامیده می شوند. در میزهای کلاسیک استفاده از تزئینات فاخر و متریال با کیفیت چوب موجب افزایش قیمت آن شده است.

در حالیکه میزهای مدرن با ارزان ترین متریال های موجود در بازار ساخته شده و در عین زیبایی از قیمت کمتری برخوردارند. میزهای نئوکلاسیک نیز بسته به اینکه بیشتر به سبک کلاسیک گرایش یافته و یا از الگوهای مدرن پیروی کرده انده، قیمت گذاری می شوند.

با این وجود نمی توان عموم میزهای مدرن را گرانتر از میزهای کلاسیک برشمرد. به عبارتی نمی توان میزهای مدرن را یک میز اداری ارزان قیمت تصور نمود. چرا که در مواردی با میزهای مدرن و مینیمالی مواجه می شویم که قیمت بالاتری نسبت به نمونه های کلاسیک دارند.

میزان بهره مندی از استانداردهای ارگونومیک میز اداری

عامل موثر دیگر، میزان به کارگیری قابلیت های ارگونومی است. قوانین و استانداردهای ارگونومی به منظور افزایش رفاه جسمی و روانی کارمندان در طول استفاده از مبلمان اداری طراحی شده اند. رعایت این قوانین کمک می کند تا عوارض ناشی از نشستن های طولانی مدت کاهش یابد.

هر قدر میز منتخب شما با دقت بیشتری به اجرای قوانین ارگونومی پرداخته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. برای مثال میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند و از یک شیب ملایم در بخش رویه بهره یافته اند، قیمت بیشتری نسبت به میزهای ثابت دارند.

در زمان استفاده از این دسته از میزها، افراد می توانند ارتفاع میز را در تناسب با قد خود تنظیم کرده و بدین شکل مانع از تشدید حس درد در ناحیه کمر و گردن شوند. از آنجایی که این دسته از قابلیت ها تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد میز و همچنین سلامت کارمندان می گذارند، قیمت بالای آنان منطقی به نظر می رسد.

طراحی میز اداری و میزان پیچیدگی آن

با حضور در مراکز فروش میز اداری با دسته ای از محصولات روبرو می شوید که طرحی خارق العاده داشته و خاص و متمایز به نظر می رسد. این در حالیست که برخی دیگر از یک شکل روتین و ساده در طراحی بهره یافته اند. بالطبع میزهای که توسط طراحان مجرب و حرفه ای به شکل خاص و انحصاری طراحی می شوند، قیمت بیشتری دارند.

این دسته از میزها می توانند دکوراسیون فضا را بهبود داده و جلوه ای متمایز به شرکت ها دهند. بنابراین اگر به فکر خرید یک میز ارزان و اقتصادی هستید و نیازی به خلق یک دکوراسیون مشتری پسند ندارید، بهتر است قید خرید میز خاص را بزنید.

برند میز اداری و میزان اعتبار آن

قیمت میز اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

از قدیم خرید از برندهای معروف و معتبر هزینه بیشتری برای خریدار ایجاد می کرد. این روال همچنان ادامه دارد و خرید میز اداری از برندهای معتبر ایرانی و جهانی، قیمت محصول را افزایش می دهد. از آنجایی که امروزه برندهای ایرانی نیز پیشرفت چشمگیری در تولید و طراحی میز اداری داشته اند، بهتر است برای خرید میز به این دسته از برندها مراجعه کنید. شما با خرید از برندهای خارجی کیفیت مشابه را دریافت می کنید اما در عوض قیمت بیشتری پرداخت خواهید کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش میز اداری

گارانتی و ضمانت نامه فروش از دیگر عوامل موثر در قیمت میز اداری است. در میزهای ارزان قیمت خبری از خدمات پس از فروش شرکتی نیست. در حالیکه در خرید از برندهای معتبر، خریداران از خدمات ارزشمندی برای تعمیر و قیمت تعویض قطعات میز بهره مند می شوند. همچنین این ضمانت نامه ها نشان می دهد که برند منتخب شما به کیفیت میز خود مطمئن بوده و حاضر است آن را در صورت خرابی به طور رایگان تعمیر کند.

ابعاد میز اداری

در آخر می توان ابعاد میز را در لیست عوامل موثر در قیمت میز اداری قرار داد. به طور معمول هرقدر ابعاد میز بزرگتر شود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال میز اتاق مدیریت به واسطه بهره مندی از ابعاد بزرگتر با قیمت بیشتری نسبت به میزهای کارمندی و کارشناسی به فروش می رسد. میز کنفرانس نیز در مقایسه با سایرین گران تر است.

سخن پایانی

با حضور در بورس میز اداری متوجه تفاوت قیمت میزهای مختلف می شوید. اساساً عوامل مختلفی در تعیین قیمت میز تأثیر می گذارند که به معرفی مهم ترین آن ها پرداختیم. برای اینکه یک میز اقتصادی و مقرون به صرفه خریداری کنید، می توانید از فاکتورهای زیبایی چشم پوشی کرده و از میزهای ساده و درعین حال استاندارد خریداری کنید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: