کد خبر: ۳۹۲۶۳۰
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: ظرف یک سال جاری ۲۱هزار ردیف قبض کالایی متروکه و بلاصاحب تعیین تکلیف شد و در حال حاضر مانند سال گذشته، شاهد حجم انبوه کالا‌های بلاتکلیف نیستیم.

قدردانی دادستانی تهران از تعیین تکلیف کالا‌های متروکه در فرودگاه امام

اکبرپور با اشاره به اینکه، بعد از تحویل بیش از ۱۸۰۰۰ قبض کالا به وزن تقریبی ۷۰۰ تن در حال حاضر ۷۰۰ قبض کالا به میزان ۱۴ تن کالا آماده تحویل به سازمان اموال تملیکی است ف گفت: همزمان با بازدید داستان تهران از گمرک و انبار‌های عمومی فرودگاه امام خمینی، مقرر شد تا یکشنبه هفته آینده اقلام مذکور نیز تحویل سازمان اموال تملیکی داده شود.

مدیر کل گمرک فرودگاه امام خمینی، با اشاره به عدم تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی فرودگاه حضرت امام (ره) در ۱۶ سال گذشته، گفت: ظرف یک سال جاری ۲۱ هزار ردیف قبض کالایی متروکه و بلاصاحب تعیین تکلیف شد و در حال حاضر مانند سال گذشته، شاهد حجم انبوه کالا‌های بلاتکلیف نیستیم.

لازم به ذکر است، در همین خصوص دادستان تهران در بازدید سال گذشته از انبار‌های فرودگاه حضرت امام (ره) مقادیر زیادی کالای غیرقابل مصرف رویت شد که با دستور دادستانی تهران تاکنون مقدار ۱۵۰ تن از آن‌ها به جهت فساد و انقضای تاریخ مصرف معدوم شده است.

صالحی دادستان تهران با اشاره به اینکه ترخیص کالا‌های متروکه و بلاصاحب در گمرکات به‌روز شده است، گفت: از مدیران و کارکنان گمرکات استان تهران به ویژه گمرک فرودگاه حضرت امام (ره) و همچنین مسئولان سازمان اموال تملیکی برای فعالیت‌های جهادی یک سال گذشته، تشکر می‌کنم و انصافاً کار جهادی و انقلابی کرده‌اند.

قدردانی دادستانی تهران از تعیین تکلیف کالا‌های متروکه درفرودگاه امام

دادستان تهران همچنین گفت: خوشبختانه در بازدید از چهار انبار اصلی، مشهود است که قفسه‌های انباشته از کالا‌های بلاتکلیف خالی شده و فضای کافی برای ورود کالا‌های اساسی مورد نیاز تولید فراهم شده است و شاهد هستیم اکثر کالا‌های موجود در انبار‌ها تجهیزات پزشکی، پیش‌ساز‌های دارویی و کالا‌های مسافری است که در جریان روال قانونی و متعارف ترخیص قرار دارند.

وی اضافه کرد: خالی شدن انبار‌های انجماد با دستور این دادستانی از کالا‌های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته حجیم که محدودیت شدید فضا و اتلاف انرژی وتحمیل هزینه به دولت را موجب شده بود در بازدید جاری در خور توجه بود.

صالحی تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل موقعیت و مأموریت‌های آن باید در شأن جمهوری اسلامی باشد و با توجه به اینکه اولین مبدأ ورود مسافر و کالا‌های راهبردی است باید توجه ویژه‌ای به آن شود. بر همین اساس دستور ساماندهی فضای مناسب برای استقرار موقت سازمان‌های خدمات‌رسان در قالب پنجره واحد ظرف یک هفته آینده و تخصیص زمین مناسب از ناحیه شهر فرودگاهی برای ساخت مجتمع دایمی اداری ظرف ۳ ماه آینده در جهت افزایش رضایتمندی و جلوگیری از سرگردانی مراجعان صادر شد.

صالحی دادستان کل استان تهران ضمن بازدید از گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی و انبار‌های عمومی رشد ۱۷ برابری خروج کالا‌های متروکه از انبار‌های عمومی گمرک فرودگاه امام (ره) را ظرف مدت کوتاهی موفقیتی بسیار بزرگ خواند و ضمن تبریک به جهت اقدامات جهادی گفت: بنده از ته دل از این موفقیت بزرگ خوشحالم و از زحمات و پیگیری مسئولان گمرک فرودگاه امام (ره) تقدیر و تشکر می‌کنم.

دادستان استان تهران وضعیت انبار‌ها و نظم موجود در سر و سامان دادن به کالا‌ها را مثبت ارزیابی کرده و پیگیری‌های گمرک در خروج کالا‌های متروکه را اقدام مهمی خواند و افزود: این کار جهادی جز با همدلی و همکاری گمرک، اموال تملیکی و انبار‌های عمومی و سازمان‌های ذیمدخل به آسانی میسر نمی‌شد.

گفتنی است، در این بازدید میرابراهیمی معاون دادستان استان تهران، اکبرپور مدیر کل گمرک فرودگاه امام (ره) چلندری سرپرست شهرفرودگاهی، کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه، فرزاد نیا رییس دادسرای فرودگاه‌های کشور، ایزدی مدیرکل اموال تملیکی و اصغرزاده مدیرکل انبار‌های عمومی و معاونین گمرک فرودگاه امام حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: