کد خبر: ۳۹۲۸۵۶
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
0
وزیر انرژی عربستان گفت اعضای ائتلاف «اوپک پلاس» به توافقی که اواخر سال ۲۰۲۲ درباره میزان تولید نفت انجام شد تا پایان سال جاری متعهد خواهند بود.

عربستان بر پایبندی اعضای اوپک پلاس به تعهدات خود تا پایان ۲۰۲۳ تاکید کرد

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان تأکید کرد که توافقی که در ماه اکتبر منعقد کردیم تا پایان سال جاری به قوت خود باقی خواهد ماند.
به گزارش روزنامه البلاد عربستان سعودی، عبدالعزیز بن سلمان همچنین گفت: باید اطمینان حاصل شود که سیگنال‌های مثبتی که در بازار مشاهده می‌شود، پایدار هستند.
اکتبر گذشته (مهر/آبان)، اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای ادامه همکاری تا پایان ۲۰۲۳ موافقت کردند.
وزرای نفت ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس، در ماه اکتبر و برای تقویت قیمت نفت در بازار‌های جهانی، بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید توافق کردند موضوعی که با نارضایتی آمریکا همراه شد.
بیانیه همکاری ائتلاف اوپک پلاس، یک چارچوب مشارکت بی‌سابقه میان ۲۳ کشور تولید کننده نفت در جهان است که بر پایه اعتماد، احترام متقابل و گفت وکو شکل گرفته است. با گذشت حدود ۷ سال، این پیمان همکاری همچنان نقش اساسی در حمایت از ثبات بازار ایفا می‌کند که امری ضروری برای رشد و توسعه و همچنین جذب سرمایه به منظور تامین امنیت انرژی است.
در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ۱۳۹۵) در وین، اعضای اوپک بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز توافق کردند و ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۰ دسامبر، ۱۱ کشور غیر عضو از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان، گینه استوایی (در سال ۲۰۱۷ به اوپک پیوستند) و سودان جنوبی نیز به این توافق پیوستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: