کد خبر: ۳۹۳۷۲۶
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
0
خط تولید داخلی پاراآمینوفنل، ماده اولیه داروی استامینوفن باحضور مدیران و مسئولان مربوطه در شازند اراک افتتاح شد.

افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن

سیدمحمدرضا موسوی ۱۸ اسفند در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: ۲ سال پیش که در حضور وزیر بهداشت وقت و رئیس سازمان غذا و دارو خط تولید ماده موثره استامینوفن افتتاح شد در همان لحظه قول داده شد به سمت تولید ماده پیشتاز آن حرکت خواهیم کرد، سالی که استامینوفن تولید شد کشور بی نیاز و خودکفا نسبت یه این دارو شد، اما سعی بر این بود که این رسالت را ادامه دهیم تا زنجیره کامل شود.

وی افزود: در آن سال که استامینوفن تولید می‌شد ماده پیشتاز آن وارد می‌شد، در ۲ سال گذشته سالانه معادل حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار از این ماده وارد کشور می‌شد.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده امروز با بیان اینکه در ۲ سال گذشته هیچ نگرانی در خصوص کمبود داروی استامینوفن وجود نداشت گفت: برای جلوگیری از واردات این ماده پیشتاز، در راستای افتتاح خط تولید پاراآمینوفنول تلاش شد و امروز این خط افتتاح می‌شود. ظرفیت این واحد ۴ هزار واحد و ۲ برابر نیاز کل کشور است.

موسوی ادامه داد: اگر سال گذشته ۲۰ میلیون دلار پاراآمینوفنول وارد کردیم امسال با افتتاح این خط تنها ۵ میلیون دلار وارد می‌شود و حدود ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امروز نیز قول می‌دهیم طی ۲ سال آینده خط تولید پارانیتروکلرو بنزن plcd افتتاح شود و این زنجیره ارزش از نفت تا به داروی استامینوفن کاملا متصل شود.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز خاطرنشان کرد: رسالت این مجموعه جلوگیری از خام فروشی است و نباید اجازه دهیم که بنزن هشت دهم دلاری به کشور‌های هند و چین صادر و به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود، امیدواریم بتوانیم از موادی همچون بنزن که در پتروشیمی ما تولید می‌شود مواد موثره و محصول نهایی را تولید کنیم.

وی افزود: با تکمیل این زنجیره اولین بار است که این خط در جهان راه اندازی می‌شود، این اتفاق به صورت پایلوت در مجموعه انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: متفورمین ماده دومی است که به سمت تولید آن خواهیم رفت. این ماده با برند‌های بین المللی با قیمت چند برابری به فروش می‌رسد، همچنین آسپیرین و سپس مفنامیک نیز در برنامه قرار دارند، این رسالت و راه تا خودکفایی کامل ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: