کد خبر: ۳۹۴۱۷۱
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
0
وزیر فرهنگ و گردشگری عراق به استقبال مردم عراق از سریال‌هاى ایرانى اشاره کرد و همکاری دو کشور در فیلمسازی و سریال‌سازی را شایسته توجه دانست.

همکاری در تولید مشترک فرهنگی میان ایران و عراق

آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به همراه با حجت الاسلام و المسلمین اباذری رایزن فرهنگی کشومان با احمد البدرانی وزیر فرهنگ گردشگری و آثار باستانی کشور عراق دیدار کرد.
در این دیدار، سفیر کشورمان به پیوند‌های فرهنگی و تمدنی دو کشور اشاره و بیان کرد: دو کشور ایران و عراق دارای ریشه‌های مشترک تمدنی و فرهنگی و مذهبی متعددی هستند و مرز‌های همسایگی گسترده باعث ایجاد ارتباطی عمیق بین دو ملت شده است.
آل صادق با تأکید بر لزوم همکاری هر چه بیشتر بین دو کشور و فعال سازی یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه امور فرهنگی گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه تولید آثار فرهنگی همچون فیلم‌های سینمایی و سریال با همدیگر همکاری‌های فراوانی داشته باشند و پیشنهاد داد با تولید آثاری از قبیل فیلم سینمایی، سریال و مستند، مبارزات دو ملت علیه داعش ثبت شود تا از تحریف آن توسط دیگران ممانعت شود.
او با اشاره به فعالیت‌های گسترده در حوزه زیارت و توریسم درمانی، بر فعال سازی گردشگری تاریخی و طبیعی نیز تأکید کرد.

احمد البدرانیف وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق هم، به استقبال مردم عراق از سریال‌هاى ایرانى اشاره کرد و همکاری دو کشور در زمینه فیلم‌سازی و سریال‌سازی را شایسته توجه دانست.
وزیر فرهنگ عراق با بیان این که آثار باستانی در ایران و عراق بسیار ارزنده هستند بر لزوم صیانت مشترک از آثار باستانی دو کشور تأکیدکرد و گفت: دو کشور باید نسبت به حفظ آثار و منع قاچاق آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان، سفیر جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های وزارت فرهنگ عراق در راستای مرمت طاق کسری تشکر کرد و جویای روند اقدامات مربوط به این اثر تاریخی و تمدنی ایرانی شد و همچنین، لزوم توجه به آثار باستانی و فعالیت‌های پژوهشی مشترک در این حوزه را گوشزد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: