May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۱۶۴
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
۱
مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران از افزایش قیمت علوفه در پی پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از سوی دولت خبر داد.
پول‌نیوز - ابلاغیه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیر از سوی دولت بیشتر از این كه از دامداران حمایت كند به نفع كارخانجات لبنی است.

مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران از افزایش قیمت علوفه در پی پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از سوی دولت خبر داد.

سعید سلطانی، مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران در گفتگو با ایلنا در خصوص ابلاغیه اخیر وزرات صنعت، معدن و تجارت در مورد پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر اظهار داشت: با تفاهم نامه‌ای كه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان پشتیبانی امور دام منعقد شد مقرر گردید تا پایان فروردین ماه 93 ، سازمان پشتیانی و معاونت توسعه داخلی نهاده‌ها را با نرخ قبلی به دامداران ارائه دهند اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به نرخ علوفه در بازار گفت: هم اكنون هر كیلو سویا تا 200 تومان و هر كیلو ذرت تا 150 تومان افزایش قیمت داشته است و نرخ سویا هر كیلو 1800 تومان و ذرت نیز هر كیلو گرم 930 تومان در بازار عرضه می‌شود.

سلطانی خاطر نشان كرد: پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از سوی دولت دارای اشكالات فراوانی است كه از مهمترین آن افزایش نرخ علوفه است دولت بدون هماهنگی و مشورت با دامداران این ابلاغیه را صادر كرده این در حالی است كه در نظر سنجی كه بر روی سایت انجام دادیم 82 درصد از دامداران موافق توزیع علوفه از سوی دولت و تنها 18 درصد به دلایل گوناگون موافق پرداخت مابه التفاوت 190 تومانی نرخ شیر خام بودند.

سلطانی گفت: این ابلاغیه بیشتر از این كه از دامداران حمایت كند به نفع كارخانجات لبنی است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا افزایش نرخ شیر خام از 1110 تومان به 1300 تومان  بر قیمت محصولات نهایی لبنی نیز تاثیر گذار است یا خیر گفت: گفته شده قیمت لبنیات رشدی نخواهد داشت زیرا این مابه التفاوت را دولت می‌دهد.

به گزارش ایلنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر را در تاریخ ششم اسفندماه جاری به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، مبنای محاسبه و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیر صورت مجلس خرید شیرخام که به امضا دامدار (فروشنده) و کارخانه (خریدار) و معاونین بازرگانی داخلی سازمان و امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان رسیده است.

همچنین کارخانجات موظفند شیرخام خریداری شده از ابتدای آذرماه امسال را به ازاء هر کیلوگرم 1300 تومان (سیزده هزار رالف) محاسبه و به دامداران پرداخت کنند. در مقابل کارخانجات موظفند قیمت‌های مصوب تیرماه 1392 کارگروه کنترل بازار را همچنان در عرضه محصولات خود در جهت تثبیت قیمت‌ها رعایت کنند و نظارت لازم بر انجام دقیق آن به عمل آورند.

براساس این ابلاغیه، سازمان‌های استانی موظفند مابه التفاوت شیر تحویلی سه ماهه قبل را برای پرداخت به دامداران بلافاصله به کارخانجات پرداخت کنند و پرداخت‌های بعدی را به صورت هفتگی گزارش نمایند. معاونت توسعه مدیریت منابع و امور استان‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت این ابلاغیه را در ششم اسفند ماه سالجای به تمام سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

برچسب ها: قیمت علوفه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
13:08 - 1392/12/13
بزک نمیر یه روز بهار میاد
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: