May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۵۶۶
۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
0
در ادامه 11 کارمند داریم که 5 نفر آنها تیم ب را تشکیل می دهند. وظیفه اصلی تیم ب فعالیت زیرنظر تیم الف و اجرای اقدامات مورد نیاز شرکت است. افراد این گروه با سطح مهارت متوسط انتخاب می شوند.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - دستیابی به موفقیت در یک فعالیت تجاری نیازمند برخورداری از اسباب و تجهیزات مناسب است. حال این تجهیزات می تواند مفاهیم و دامنه گسترده ای داشته باشد از یک ساختمان مناسب گرفته تا کارمندان حرفه ای؛ همه چیز باید برای بهترین نتیجه محیا شود. در این مبحث بیشتر بر نحوه هماهنگی یک تیم کاری حرفه ای متمرکز خواهیم شد .

اینکه تمام موفقیت یک مجموعه را مربوط به قابلیت های مدریتی آن بدانیم حقیقتا مقداری بی انصافی کرده ایم البته منکر محوریت پست مدیریت هم نیستیم اما مسیر موفقیت به تنهایی قابل پیمایش نیست. از این رو پیشنهاداتی را برای آماده سازی یک تیم کاری قوی مطرح می کنیم. از منظر استانداردهای مدیریتی انتخاب کارمندان می بایست بر اساس یک چارچوب مشخص باشد. برای مثال اگر شرکت شما 15 کارمند نیاز دارد، طبقه بندی پیشنهادی ما بدین صورت خواهد بود:

در راس گروه رییس یا مدیر مجموعه قرار می گیرد، پس از آن شخض شماره دو یا معاون مجموعه خواهد بود. در ادامه 14 کارمند خواهیم داشت که باید آنها را در آزمون های مهارت سنجی قرار داده و بر حسب نتایج تیم الف متشکل از 3 کارمند اصلی یا سرگروه را آماده کنیم. اعضا این گروه سه نفره وظایف بسیار حساسی بر عهده دارند. این کارمندان باید بالاترین سطح مهارت مورد نیاز شرکت شما را داشته باشند زیرا ستون های اصلی مجموعه خواهند بود. خصوصیاتی چون تحصیلات، اخلاق، سابقه مناسب، اعتماد و خلاقیت برای آنها الزامی است.

در ادامه 11 کارمند داریم که 5 نفر آنها تیم ب را تشکیل می دهند. وظیفه اصلی تیم ب فعالیت زیرنظر تیم الف و اجرای اقدامات مورد نیاز شرکت است. افراد این گروه با سطح مهارت متوسط انتخاب می شوند.

در ادامه تیم ج را با حضور 3 عضو  تشکیل خواهیم داد. اعضا تیم ج نیازی به مهارت های تخصصی ندارند و بیشتر پیگیر امورات بیرون از شرکت خواهند بود. در انتها نیز تیم د را با 3 کارمند داریم که 2 نفر مسئول خدمات داخل شرکت و 1 نفر نیز به عنوان مسئول خرید و انبار دار مشغول به فعالیت می شود.

این حالت وضعیت کلی کارمندان را پیشنهاد می دهد و البته در زمان اجرا در هر تیم می توانیم تقسیم مسئولیت های تخصصی را داشته باشیم. به هر ترتیب تیم الف حساس ترین بخش کار را به دست دارد و نیاز به بالاترین سطح تخصص در این گروه زمانی بیشتر می شود که شاهد هستیم آموزش ها ی تیم ب نیز از همین مجموعه اول تولید خواهد شد.    

توصیه می کنیم برای انتخاب اعضا در تیم الف وقت کافی در نظر گرفته و به شدت پیگیر بهترین سوابق کاری باشید. برای سایر تیم ها به مراتب حساسیت ها کمتر خواهد بود.                 

یک نکته بسیار مهم که جز وظایف اصلی مدیر نیز محسوب می شود، تعریف دقیق و روشن طبقه بندی سازمانی مجموعه خود نزد کارمندان است. به عبارت دیگر کل مجموعه باید بدانند که تیم الف حساس ترین وظیفه را برعهده داشته و بالاترین میزان حقوق را نیز دریافت می کند. از این رو نباید حس مقایسه و بحث و گفتگو در رابطه با حجم کار برای گروه ب ایجاد شود. زمانی که یک مدیر این شفاف سازی ها را انجام دهد، مجموعه با حواشی کمتر طی مسیر خواهد کرد.      

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: