May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۸۳۳
۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
0
شرکت گوگل با همکاری گروه های فعال زیست محیطی قصد دارد ماهیگیران متخلفی را که حیات گونه‌‌ای کمیاب این جانور را به خطر می‌اندازند، از فضا شناسایی کند.
پول‌نیوز- شرکت گوگل با همکاری گروه های فعال زیست محیطی قصد دارد ماهیگیران متخلفی را که حیات گونه‌‌ای کمیاب این جانور را به خطر می‌اندازند، از فضا شناسایی کند.

به گزارش فارس از چایناتاپیکس، دو گروه زیست محیطی همکار در اجرای طرح یاد شده Skytruth  و Oceana نام داشته و می‌گویند برنامه‌ای جهانی موسوم به نظارت جهانی بر ماهیگیری را به اجرا خواهند گذاشت تا با صید بی‌رویه ماهی در کل دنیا مقابله شود.

برای پیشبرد این طرح از اقداماتی همچون استفاده از خدمات کلود، تحلیل حجم زیاد داده‌ها و کاربرد شبکه‌های بزرگ اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

دست‌اندرکاران این طرح می‌گویند با این کار شهروندان به پلاتفورمی ساده و آنلاین برای مشاهده، ردگیری و به اشتراک گذاری اطلاعات خود در زمینه فعالیت‌های مربوط به ماهیگیری در سراسر جهان دسترسی خواهند داشت.

آمار منتشر شده از سوی سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در بیش از 90 درصد از مناطق قابل ماهیگیری در جهان این کار فراتر از ظرفیت ممکن صورت می‌یرد.

برای ردگیری متخلفان از داده‌های ماهواره‌ای استفاده شده و تلاش می‌شود این داده‌ها با سرعت مناسبی به روز شوند. همچنین داده‌های قبلی مربوط به سال‌های 2012 و 2013 هم برای شناسایی نواحی صید غیرقانونی ماهی به کار گرفته می‌شوند.
برچسب ها: فضا ، ماهیگیری ، گوگل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: