May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۰۹۹
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
0
پژوهشگران مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان دوربین‌های امنیتی را طراحی کردند که از فاصله یک کیلومتری قادر به تشخیص چهره است و به تازگی در نیروگاه بخار آبی قزوین کاربردی شده است.
پول‌نیوز- پژوهشگران مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان دوربین‌های امنیتی را طراحی کردند که از فاصله یک کیلومتری قادر به تشخیص چهره است و به تازگی در نیروگاه بخار آبی قزوین کاربردی شده است.

محمد خداوردی- از اعضای تیم طراحی این دوربین‌های امنیتی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با اشاره به جزئیات این ابزار امنیتی گفت: این دوربین قادر به پوشش 360 درجه‌ای محیط پیرامونی خود است.

وی با تاکید بر اینکه تصویربرداری از سوژه‌ها توسط این دوربین بلادرنگ است،‌ اظهار داشت: این ویژگی‌ها سبب شده است که به دلیل عدم نیاز به دوربین‌های متعدد در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

خداوردی،‌ با تاکید بر اینکه دوربین طراحی شده دارای بخش‌های الکترونیکی و نرم افزار است،‌خاطر نشان کرد: نرم افزار طراحی شده برای این دوربین قادر است تشخیص دهد که جسم متحرک جلوی دوربین انسان است یا حیوان.

عضو تیم طراحی دوربین امنیتی با تاکید بر این که لنز این دوربین قابلیت دید تا 20 کیلومتری را برای کاربر ایجاد می‌کند، ادامه داد: وضوح تصویر این دوربین 36X (ایکس) است و این قابلیت موجب شده است که از فاصله یک کیلومتری چهره فرد را تشخیص دهد.

وی با بیان این که داده‌های این دوربین از طرق مختلف چون کابل کواکسیال و فیبر نوری قابل انتقال است،‌ یادآور شد: بر خلاف سایر دوربین‌ها چون پانا سونیک، نرم افزار طراحی شده برای این دوربین قابل استفاده برای سایر دوربین‌ها است.

وی به کاربردهای دیگر این دوربین امنیتی اشاره و اضافه کرد: این دوربین قابل استفاده در مرزهای آبی و خاکی و نقاط حساس و استراتژیک بوده و اخیرا این دوربین بر روی نیروگاه بخار آبی قزوین راه انداری شده که داده‌های آن بر بستر فیبر نوری انتقال داده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: