May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۱۸۳
۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
0
دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: داروهای تزریقی چشم بسیار گران و قیمت برخی از آنها بین 4 تا 5.5 میلیون تومان و از عهده تهیه اغلب بیماران خارج است بنابراین لازم است تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.
لزوم پوشش بیمه ای داروهای تزریقی چشمپول‌نیوز- دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: داروهای تزریقی چشم بسیار گران و قیمت برخی از آنها بین 4 تا 5.5 میلیون تومان و از عهده تهیه اغلب بیماران خارج است بنابراین لازم است تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود سهیلیان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسب برگزاری بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار کرد: داروهای تزریقی چشم تک نسخه ای است و برای عموم مردم قابل دسترسی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تغییر و تحولاتی که در نظام سلامت درحال اجرا است، این داروها نیز تحت پوشش ای قرار گیرد.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی همچنین گفت: این کنگره با حضور جمعی از متخصصان رشته های مختلف چشم پزشکی داخل و خارج از کشور برگزار و طی آن بیش از 50 کارگاه و سمپوزیوم تخصصی ارایه می شود.

سهیلیان افزود: برگزاری 'برنامه پرستاری' و 'برنامه آموزشی برای اپتومترها' به منظور افزایش سطح علمی آنها از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی برگزاری 'چشم پزشکان جوان'، 'بیزینس میتینگ' و 'آموزش دستیاری' را از دیگر برنامه های این کنگره دانست که با همکاری متخصصان چشم پزشکی داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

سهیلیان در مورد تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره گفت: تعداد 368 مقاله به این کنگره ارسال شده که از این تعداد 102 مقاله پذیرفته شده است و به صورت سخنرانی و تعداد 251 به صورت پوستر ارایه می شود. همچنین 20 فیلم از 70 فیلم ارسال شده به این کنگره برای شرکت در جشنواره فیلم و 10 عکس از حدود 90 عکس ارسال شده برای ارایه در کنگره پذیرفته شده است.

فوق تخصص جراحی شبکیه در مورد تعداد مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره گفت: 30 مهمان خارجی از کشورهایی مانند آمریکا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند، کویت و امارات که تعدادی از آنها چشم پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور هستند، در این کنگره حضور خواهند داشت.

دکتر حمید احمدیه عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکان نیز در مورد برگزاری برنامه جوایز کنگره با عنوان تالار مشاهیر اظهار کرد: امسال جایزه این کنگره به دکتر حمید سجادی به دلیل تلاش های وی در روند پیشرفت جامعه چشم پزشکی ایران اعطا می شود.

وی افزود: همچنین جوایزی نیز به دکتر سیدضیاء الدین یزدیان و دکتر داوود قره باغی به عنوان برترین اساتید رشته چشم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اهدا می شود.

احمدیه گفت: جایزه ای نیز برای مراکز چشم پزشکی درنظرگرفته شده است که امسال این جایزه به سازمان بهزیستی کشور به دلیل اجرای طرح غربالگری اعطا می شود.

این کنگره به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت چشم پزشکان داخل و خارج از کشور روزهای 10 تا 13 آذر 93 در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
برچسب ها: بیمه ، چشم پزشکی ، دارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: