کد خبر: ۱۲۸۴۳۷
۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
0
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراهم کردن زمینه استفاده شرکت های دانش بنیان از خدمات و تسهیلات بانکی را از برنامه های آینده این صندوق اعلام کرد.
پول‌نیوز- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراهم کردن زمینه استفاده شرکت های دانش بنیان از خدمات و تسهیلات بانکی را از برنامه های آینده این صندوق اعلام کرد.

دکتر بهروز سلطانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از حدود چهار ماه قبل رایزنی با 12 بانک را آغاز کردیم تا بتوانیم از خدمات آنها برای حمایت مالی شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.اکنون درحال بررسی شرایط بانک های مختلف هستیم و به زودی احتمالا با چهار تا شش بانک به تفاهم خواهیم رسید.

به گفته سلطانی این اقدام جدید به منظور افزایش سطح و میزان حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان و برای اولین بار صورت می گیرد.

وی از اختصاص 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات صندوق شکوفایی و نوآوری به 110 طرح مصوب شرکت های دانش بنیان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گفته سلطانی اکنون پرونده 200 طرح دیگر مربوط به شرکت های دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی در دست ارزیابی است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی کرد تا پایان امسال، 400 طرح دانش بنیان دیگر هم برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شوند.

صندوق نوآوری و شکوفایی دارای یک ساختار مستقل است و رییس جمهوری به عنوان رییس هیات امنا و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به عنوان دبیر در ترکیب هیات امنای آن قرار دارند.

خدمات صندوق در قالب کمک های حمایتی، انواع تسهیلات و مشارکت است که در چارچوب مقررات و ضوابط مصوب مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران به متقاضیان (شرکت های دانش بنیان) ارائه خواهد شد. این خدمات از سوی صندوق در قالب عقود اسلامی، مستقیماً یا به واسطه صندوق های همکار، بانک های عامل و شرکت های سرمایه گذار خطر پذیر انجام می پذیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: