April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۸۰۲
۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
0
هم اکنون مصرف بخش خانگی 366 میلیون مترمکعب در روز است که با شروع موج جدید سرما پیش بینی می شود که تا سه شنبه هفته آینده میزان مصرف به 450 میلیون مترمکعب در روز برسد.
پول‌نیوز- سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به روند روبه رشد مصرف گاز بخش خانگی، گفت: در حال حاضر مصرف بخش خانگی 366 میلیون مترمکعب در روز است که با شروع موج جدید سرما پیش بینی می شود که تا سه شنبه هفته آینده میزان مصرف به 450 میلیون مترمکعب در روز برسد.

مجید بوجارزاده در گفت و گو با ایرنا، در خصوص وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار داشت: هم اکنون مصرف بخش خانگی 366 میلیون مترمکعب در روز است که با شروع موج جدید سرما پیش بینی می شود که تا سه شنبه هفته آینده میزان مصرف به 450 میلیون مترمکعب در روز برسد.

سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: با وجود وارد شدن گاز فازهای جدید پارس جنوبی به کشور، هنوز ناچار خواهیم بود که تامین بخش خانگی را در اولویت قرار دهیم.

بوجارزاده در خصوص حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها نیز اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 112 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده می شود.

وی افزود: در فصل تابستان و در روزهای گرم سال روزانه بیش از 140 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل می شد، اما با شروع فصل سرما و با توجه به اولویت بخش خانگی از میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها کاسته می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز با یادآوری روند مطلوب گازرسانی به نیروگاه ها در نیمه نخست سال جاری، گفت: در دوره مورد بررسی حدود 7.5 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال گذشته به نیروگاه ها گاز تحویل داده شد و بدین ترتیب از واردات حدود 5.5 میلیارد لیتر سوخت مایع به کشور جلوگیری شد.

بوجارزاده با اشاره به شروع زودرس فصل سرما در کشور، گفت: معمولا از دی ماه فصل سرد سال شروع می شود، اما امسال از آبان ماه شاهد ورود موج سرما به کشور بودیم.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما در تامین گاز، مصرف خانگی است، اظهار داشت: هدف شرکت گاز این است تا جایی که می تواند گاز نیروگاه ها را تامین کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص تامین گاز بخش صنعت نیز گفت: اگر مردم همراهی کنند می توان گاز مورد نیاز بخش صنعتی را تامین خواهیم کرد.

بوجارزاده درباره برداشت از مخازن ذخیره سازی هم افزود: ذخیره سازی برای استفاده در شرایط خاص است هر وقت شبکه نیاز داشته باشد، برداشت را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته چند مرحله برداشت از مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه انجام شده و سپس با رفع شرایط خاص، برداشت متوقف شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: گاز ، خانگی ، پارس جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: