April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۰۶۹
۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
0
وزیر راه آهن هند در مذاکره با وزیر راه و شهرسازی کشورمان بر آمادگی شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در بخش ریلی کشورمان تاکید و از گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل بین دو کشور استقبال کرد.
شرکت های هندی آماده سرمایه گذاری در راه آهن ایرانپول‌نیوز- وزیر راه آهن هند در مذاکره با وزیر راه و شهرسازی کشورمان بر آمادگی شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در بخش ریلی کشورمان تاکید و از گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل بین دو کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، سورش پارباکارپاربو در دیدار با عباس آخوندی در دهلی نو با ابراز علاقه مندی به همکاری با ایران گفت: دو کشور می توانند در زمینه حمل و نقل و راه آهن همکاری گسترده ای داشته باشند.

وزیر راه آهن هند بیان داشت: شرکت های هندی آماده اند در بخش توسعه زیرساخت ها، واگن سازی و توسعه راه آهن ایران سرمایه گذاری کنند.

همچنین در دیدار بعدازظهر جمعه وزیر راه و شهرسازی کشورمان با سورش پارباکارپاربو در دهلی نو، دو طرف زمینه های همکاری دو کشور در زمینه های ریلی بین دو کشور را بررسی کردند.
آخوندی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی آماده است از توانمندی هند در زمینه توسعه بخش ریلی و ساخت واگن استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به همسایگی ایران با افغانستان و پاکستان که عضو سارک هستند، اظهار داشت: ایران می تواند زمینه دسترسی این کشورها به خلیج فارس و دریای عمان را فراهم کند.
آخوندی گفت: ایران وهند می توانند در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی نیز همکاری های گسترده ای داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر راه آهن هند در این دیدار بر توسعه همکاری های ریلی بویژه در بخش زیر ساخت، علائم و حمل و نقل تاکید کردند.

وزیر راه وشهرسازی روز سه شنبه وارد دهلی نو شد و با وزرای حمل و نقل جاده ای و بازرگانی هند دیدار و گفت وگو کرد.

دراین دیدار ها طرفین بر توسعه روابط بازرگانی و تجاری بین دوکشور تاکید کردند.

آخوندی درادامه سفر خود روز چهارشنبه و پنجشنبه برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا موسوم به سارک به کاتماندو پایتخت نپال سفر کرد و در مراسم افتتاحیه این اجلاس به عنوان عضو ناظر سخنرانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی امروز در بازگشت از نپال در آخرین روز از سفر چهار روزه خود با وزیر راه آهن هند در خصوص همکاری دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: