کد خبر: ۱۲۹۸۲۹
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
0
یکی از دندان‌هایتان دچار مشکل شده و باید به دندانپزشکی بروید، اولین احساس شما چیست؟ قطعا به یاد هزینه‌های سرسام‌آور آن خواهید افتاد. در این حالت وجود بودجه ذخیره درمان که از چند ماه پیش جمع شده، آرامش خاطری خاص را برای شما ایجاد خواهد کرد.

پول‌نیوز، لیلا فریادرس - یکی از مواردی که در اقتصاد خانواده های ایرانی کمتر مورد توجه قرار می گیرد رویکرد تخصصی به مقوله پس انداز و اهمیت این مساله است.

البته تا این مبحث مورد بررسی قرار می گیرد عده ای با انتقاد نسبت به موارد مطروحه بر این باورند که مشکلات اقتصادی آنچنان زندگی خانواده ها را تحت الشعاع قرار داده که دیگر جایی برای پس اندازه باقی نمی ماند اما مشکل دقیقا از همین جا شروع می شود.

بدیهی است روی صحبت ما با آن دسته از خانواده هایی است که ماهانه درآندی ثابت حتی محدود را دارند. از این رو همین مساله پس انداز می تواند در بسیاری موارد بار فشار های اقتصادی مقطعی را کاهش دهد.

امروز قصد داریم تا اهمیت پس انداز برای درمان یا همان بودجه درمان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. در ابتدا امیدواریم که هیچگاه دچار مشکلات سلامتی نشوید اما این حقیقتی است که تمام خانواده ها با آن درگیر هستند در شرایط کنونی حتی یک سرماخوردگی ساده نیز می تواند هزینه های قابل توجهی را متوجه خانواده ها کند.

 در کشور های پیشرفته دنیا که انتقال آموزه های اقتصادی از همان سنین پایه مد نظر قرار دارد همواره بر ایجاد بودجه درمان در خانواده ها تاکید می شود. از این رو توصیه می شود همواره درصدی معین از درآمد حتی تا 5 درصد آن را به عنوان موجودی برای موارد بیماری و درمان اختصاص داده شود. هر چند این مبلغ در همه خدمات درمانی کارساز نیست اما برای بیماری های عمومی که خانواده ها و بویژه کودکان با آن درگیر هستند بسیار مفید و ضروری است.

در ادامه توصیه هایی را با هم مرور می کنیم:

·     اگر دارای فرزند یا فرزندانی دارید که مشغول به تحصیل هستند پس بحران سرماخوردگی و همچنین آسیب های فیزیکی همواره وجود دارد. از این رو اهمیت بودجه درمان برای این دسته از خانواده ها افزایش می یابد.

·     به اعدد کم، بی توجه نباشید زیرا گاهی اوقات معجزات بزرگی را سبب می شوند. برای مثال 2 تا 5درصد از کل حقوق شما ممکن است بسیار ناچیز باشد اما همین مبلغ طی 3 ماه ذخیره شاید برای دارو و درمان یک سرماخوردگی سخت کافی باشد.

·     امیدوار هستیم پیوسته سلامتی همنشین خانواده های ما باشد. گاهی اوقات و طی چند ماه این مبلغ جمع آوری شده که برای خدمات پزشکی هزینه نشده است می تواند در موارد ضروری برای سایر نیازهای خانواده مصرف شود.

بله مساله بسیار ساده و حتی در سطح بازی های کودکانه است اما برای افرادی که در سطح درآمدی متوسط و متوسط رو به پایین زندگی می کنند این توصیه ها بر اساس بارها آزمایش و تکرار، اثرگذاری مفید خود را به اثبات رسانده است پس بی توجهی ما به پیشنهادات و تذکرات راهبردی دلیلی بر کم اهمیت بودن آنها نیست.

 برای چند ماه هم که شده مقداری در هزینه صرفه جویی کرده و درصد بسیار کمی را به بودجه ذخیره درمان اختصاص دهید. تصور کنید یک روز که در حال میل کردن شیرینی و یا شکلات هستید یکی از دندان های شما دچار مشکل شده و نیازمند مراجعه به دندانپزشکی شوید، اولین احساس شما چیست؟ قطعا به یاد هزینه های سرسام آور آن خواهید افتاد. در این حالت وجود بودجه ذخیره درمان که از چند ماه پیش جمع شده، آرامش خاطری خاص را برای شما ایجاد خواهد کرد...


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: