May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۸۴۷
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
0
وزارت انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه نوامبر به 10 میلیون و 630 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از زمان سقوط شوروی سابق تاکنون به حساب می‌آید.
پول‌نیوز- وزارت انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه نوامبر به 10 میلیون و 630 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از زمان سقوط شوروی سابق تاکنون به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، متوسط تولید نفت روسیه در ماه اکتبر روزانه 10 میلیون و 600 هزار بشکه بود. تولید میعانات گازی روسیه در ماه نوامبر شش درصد افزایش یافت و به روزانه یک میلیون و 400 هزار تن رسید.

روسیه در ماه دسامبر سال گذشته نیز تقریبا در همین سطح نفت تولید کرده بود.

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی بخش عمده ای از بودجه روسیه را تامین می‌کند.

در پی تصمیم سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) برای تثبیت تولید خود روی 30 میلیون بشکه در روز، مسکو نیز اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد.

قیمت نفت در پنج ماه اخیر حدود 40 درصد کاهش یافته و از بشکه ای 115 دلار در ماه ژوئن به حدود 70 دلار در هر بشکه سقوط کرده است.

این طولانی ترین روند کاهش ماهانه قیمت نفت از زمان بحران اقتصادی سال 2008 محسوب می شود.

افزایش عرضه نفت به علت تولید نفت شیل در آمریکا باعث اشباع بازار و بالاتر رفتن میزان عرضه نسبت به تقاضا شده است.

تولید گاز طبیعی روسیه از روزانه یک میلیارد و 710 میلیون متر مکعب در ماه اکتبر به روزانه دو میلیارد متر مکعب در ماه نوامبر افزایش یافته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: