May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۹۵۶
۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
0
پول‌نیوز - پایگاه خبری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد: صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی می کنند، دوره کاهش قیمت نفت به انتهای خود نزدیک می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده از کمیسیون معاملات آتی آمریکا، خالص خرید اوراق بهادار نفت وست تگزاس اینترمدیت توسط سفته بازان، به امید افزایش قیمت در آینده، در هفته منتهی به دوم دسامبر (11 آذر)، 14 درصد افزایش یافت که بیشترین حجم خرید در 20 ماه گذشته است.

این در حالی است که خالص فروش سهام نفت وست تگزاس اینترمدیت، با پیش بینی کاهش قیمت در آینده، در هفته یاد شده 15 درصد کاهش یافته است.

هری تکیلینگوریان رییس بخش استراتژی بازار نفت بانک بی.ان.پی پاریباس فرانسه تلفنی به بلومبرگ گفت: اگر افق سرمایه گذاری شما واقعا بلندمدت است، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

پس از آنکه سازمان 12 عضوی اوپک در نشست 27 نوامبر (6 آذر) این سازمان، سقف تولید را کاهش نداد، کاهش قیمت نفت شتاب بیشتری به خود گرفت و جنگ قیمت نفت، بیش از پیش نمایان شد.

بازار نفت در ماه اکتبر به وضعیتی رسید که در آن انتظار می رود قیمت نفت برای یک مدت طولانی در حال کاهش باشد.

همچنین هفته گذشته، بهای نفت به کف قیمت پنج ساله رسید، زیرا در حالی که رشد تقاضای جهانی نفت کاهش یافت، تولید عظیم نفت شیل در آمریکا، به فراوانی عرضه این کالا در بازار افزود و قیمت ها را شکست.

جان کیلدف شریک شرکت سرمایه گذاری اگن کپیتال واقع در نیویورک که فعالیت آن بر انرژی متمرکز است، تلفنی به بلومبرگ گفت: ما پیش بینی می کنیم، پایان دوره کاهش قیمت نفت در سال جاری میلادی اتفاق نخواهد افتاد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در هفته منتهی به دوم دسامبر، در بازار تجاری نیویورک، 7.21 دلار یا 9.7 درصد کاهش یافت و به 66.88 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت حتی پس از رسیدن به کف قیمت پنج ساله نیز به کاهش خود ادامه داد و در ساعت 12:42 امروز به وقت سنگاپور، به 65.11 دلار در هر بشکه رسید.

در بازار لندن نیز قیمت نفت برنت امروز در ساعت یادشده به 68.26 دلار در هر بشکه رسید.

بانک بی.ان.پی پاریباس فرانسه و شرکت مشاوره ای پترومتریکس سوییس در پایان ماه نوامبر (اوایل آذر)اعلام کردند، کف قیمت نفت اینک در حدود 60 دلار یا کمتر است.

برچسب ها: نفت برنت ، سهم بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: