کد خبر: ۱۳۰۱۸۶
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
0
پول‌نیوز - استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد 165 میلیون دلار به صندوق بین المللی طراحی شده برای کمک به کشورهای در حال توسعه به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در اجلاس مقابله با تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در لیما پایتخت پرو، گفت که این کمک طی بیش از چهار سال در اختیار صندوق بین المللی طراحی شده به این منظور قرار می گیرد.

10 میلیارد دلار به عنوان سرمایه اولیه این صندوق در نظر گرفته شده که باید سقف کشورهای کمک کننده تا پایان سال مشخص شود.

استرالیا با جمعیت 23 میلیون نفری به دلیل استفاده از زغال سنگ به عنوان انرژی یکی از بدترین سرانه آلودگی گازهای گلخانه ای در جهان را دارد و تاکنون تمایلی برای مقابله با تهدیدات آب و هوایی از خود نشان نداده است.

برترین قدرت های اقتصادی جهان ماه گذشته در بریزین استرالیا خواستار اقدام فوری و موثر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند.

به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، استرالیا، تونی ابوت، نخست وزیر و جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه مشترکی تاکید کردند همه کشورها باید ضمن حفظ رشد اقتصادی گام های عملی و متناسب در خصوص تغییرات آب و هوایی بردارند.

در این بیانیه آمده است استرالیا متعهد به پیروی از کمک سه میلیارد دلاری آمریکا و یک و نیم میلیارد دلاری ژاپن است. فرانسه، آلمان، انگلیس و کانادا نیز مبالغی کمک کرده اند.

تونی ابوت نیز کمک 165 میلیون دلاری استرالیا به صندوق آب و هوای سازمان ملل را منصفانه و معقول دانست و گفت که این پول در بیش از چهار سال از بودجه کمک های خارجی کانبرا تامین می شود.

جولی بیشاپ نیز این کمک ها را مشروط به مطمئن شدن از توزیع موثر و شفاف کمک های جهانی به صندوق آب و هوای سبز دانست.

اخیرا سیاست استرالیا برای ارائه کمک های مالی به صاحبان صنایع آلاینده به منظور کاهش میزان گازهای گلخانه ای که سبب تغییرات آب و هوایی می شود نیز با انتقاد مواجه شد.

دانشمندان معتقدند چین و آمریکا بیشترین گازهای گلخانه ای را در جهان تولید می کنند و خروجی سرانه گازهای گلخانه ای استرالیا نیز رقم بالایی است.

کشورهای استرالیا، کانادا و آمریکا از مرز انتشار سالانه 20 تن گاز دی اکسید کربن گذر می کنند که این رقم دو برابر میزان دی اکسید کربنی است که در چین با در نظر گرفتن جمعیت آن تولید می شود.

در اجلاس سال جاری تغییرات آب و هوایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، از استرالیا و کانادا به عنوان کشورهای رکورددار در تولید گازهای گلخانه ای و با عنوان محور کربن نام برده شد.

برچسب ها: آب و هوا ، استرالیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: