May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - تلویزیون دولتی چین روز پنجشنبه ضمن بررسی وضعیت عرضه نفت در بازارهای بین المللی و کاهش قیمت آن از سوی عربستان سعودی، اقدام این کشور عربی را مورد نکوهش قرار داد و آن را رفتاری کاملا «سیاسی» دانست.

به گزارش ایرنا، تلویزیون چین که سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در نشست هیات دولت پخش می کرد، تصریح کرد که عربستان قصد دارد با این کار خود، فشار بیشتری بر بازار نفت وارد سازد.

این رسانه، اتخاذ این تصمیم از سوی عربستان را، فشار بر کشورهایی دانست که از مردم سوریه در برابر حملات گروههای تروریستی - تکفیری داعش حمایت می کنند.

رئیس جمهوری ایران در نشست روز سه شنبه هیات دولت اعلام کرده بود که «کاهش قیمت نفت خام صرفا یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ناشی از توطئه و برنامه ریزی سیاسی برخی از کشورها بوده است.»

روحانی همچنین تاکید کرد که 'کاهش قیمت نفت توطئه ای علیه مردم منطقه و مسلمانان بوده که نفع آن صرفاً برای برخی دیگر از کشورها است.'

تلویزیون دولتی چین در ادامه گزارش خود با بیان اینکه تهران معتقد است، توطئه کاهش قیمت نفت به زیان کشورهای اسلامی و به سود دیگران خواهد بود، افزود: به نظر می رسد اشاره رئیس جمهور ایران به برنامه های اخیر عربستان برای کاهش قیمت جهانی نفت باشد که با کاهش 30 درصدی، روند صادرات نفت کشورهایی چون ایران، روسیه و ونزوئلا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش به این نکته اشاره شده که «دولت ایران به طور حتم در شرایط کنونی تدابیر لازم را اندیشیده و با اتکا بر منابع مورد نظر، کاهش قیمت نفت را جبران خواهد کرد.»

این رسانه چینی همچنین اعلام کرد که عربستان از نفت استفاده ابزاری کرده و قصد دارد از طریق آن به کشورهای منطقه به جهت حمایت از مردم سوریه فشار وارد آورد.

شبکه اخبار اقتصادی چین نیز امروز به انتشار گزارشی مشابه اعلام کرد که ایده کاهش قیمت نفت از سوی عربستان بوده اما ایران همواره تلاش کرده در خصوص این موضوع، سیاست معتدل تری را اتخاذ نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: