کد خبر: ۱۳۰۴۲۷
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
0
قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران کارتن خوابی حدود 2 هزار زن در تهران خبر داد.
پول‌نیوز- با بیان اینکه اعداد و ارقام عنوان شده در خصوص کارتن خوابی بانوان متفاوت است،‌ افزود: به طوری که این رقم از سوی سازمان بهزیستی 5درصد عنوان شده در حالی که مشاهدات شهرداری تهران به عنوان تنها نهاد جهت ساماندهی افراد کارتن خواب بیانگر 15 درصد است.

وی با اشاره به اینکه آماری نظیر یک سوم نیز از سوی برخی از مسئولان در خصوص کارتن خوابی زنان بیان شده ا، اظهار داشت: اما باید گفت ساماندهی زنان کارتن خواب علاوه بر سامان سرای لویزان که تنها منحصر به ساماندهی بانوان دارای آسیب اجتماعی است در دو مددسرای منطقه 12  تاکنون به انجام رسیده است.

قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یکی از این مدد سراهای یاد شده را تحت نظارت سازمان بهزیستی و دیگری را با نظارت شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: هر چند در مدد سرای بهزیستی نیز بیشتر اقدامات توسط شهرداری تهران صورت می پذیرد اما باید گفت گرم خانه یا مدد سرای دیگری نیز با ظرفیت 50 نفر جهت ساماندهی زنان دارای آسیبهای اجتماعی راه اندازی خواهد شد.

بتو با اشاره به رقم 15هزار نفری کارتن خواب‌های عنوان شده ی شهر تهران توسط قالیباف ، افزود: در واقع آمار 15 درصدی ذکر شده بیانگر کارتن خوابی حدود دو هزار  زن در شهر است که با توجه به اینکه شهرداری تهران از هیچ وظیفه ذاتی و قانونی در راستای ساماندهی کارتن خوابها و افراد دارای آسیبهای اجتماعی برخوردار نیست لازم است سایر نهادهای مسئول نظیر بهزیستی ، نیروی انتظامی و قوه قضائیه در این زمینه ورود جدی نمایند چرا که عدم توجه به این پدیده نوظهور اجتماعی آسیبهای بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
 
*دستگاه‌های مسئول به مسئولیت خود عمل کنند
 
وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های مختلف کشور مطابق مصوبه هیات وزیران از ماموریت و وظیفه قانونی برخوردارند ، اظهار داشت: شهرداری تهران از هیچ وظیفه قانونی در این زمینه برخوردار نبوده و تنها کارهای به زمین مانده دستگاه‌های مسئول را که به مسئولیت قانونی خود عمل نمی‌کنند را بنابر وظیفه شهروندی بر عهده گرفته است.

قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر این که مطابق مصوبه هیات وزیران شهرداری تهران تنها از وظیفه تامین زیرساخت ها و شناسایی ، جذب و انتقال افراد دارای آسیب های اجتماعی برخوردار است تصریح کرد: اما باید گفت مسئولیت نگهداری این افراد باید بر عهده بهزیستی و یا موسسات دارای مجوز از این سازمان باشد که متاسفانه نه این سازمانها به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و نه کسی آنان را مجبور به عمل به وظایف قانونیشان می نماید.
 
*عدم پذیرش کارتن خوابها در بیمارستانهای دولتی

 
بتو خاطر نشان کرد: به توجه به اینکه این افراد هزینه های بسیاری را از لحاظ  مددکاری ودرمان بسیاری از بیماری به شهرداری تحمیل کرده و جز یک بیمارستان هیچ یک از بیمارستان های دیگر حاضر به پذیرش آنها نیستند سالانه شهرداری تهران میلیاردها تومان را صرف کاهش آسیب های اجتماعی  این افراد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: