May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۴۵۴
۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
0
به مدیران بویژه جوان ترها که تجربه کمتری از حضور در بازار کار دارند توصیه می کنیم تا همواره از فرمول مثلث آهنی استفاده مفید داشته باشند.توصیه می کنیم روی کاغذ در ابعاد حداقل A3 یک مثلث بزرگ را ترسیم کنید.
 

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - بر اساس استانداردها و تعاریف موجود در علم مدیریت، موفقیت در کار ماحصل پیوند دقیق میان عوامل مختلفی است که دانش مدیریت سعی بر آن دارد تا بر اساس آخرین پیشرفت های روز، بهترین و سریعترین مسیر دستیابی را در برابر دانش پژوهان این حوزه قرار دهد.

شاید گمان کنید که آموزه ها و قوانین علمی معمولا از اصول کلی پیروی کرده و آنقدر که ما تاکیید داریم دچار تغییرات نمی شوند. اما مبحث مدیریت یکی از پویاترین دانش های روز است به نحوی که نمی توان برای هیچ قسمتی از آن در جستجوی قوانین خشک، ثابت و غیرقابل تغییر بود.

شما به عنوان مدیر برای یک پروژه برنامه ریزی کرده اید. در برنامه ریزی خود تمام جوانب را از نیروی کار گرفته تا هزینه ها برنامه ریزی کرده اید اما واقعا تضمینی وجود دارد که تمام برنامه ریزی های شما مطابق نقشه پیش برود؟! آیا می توان برای نوسانات بازار یک پیش بینی دقیق را انجام داد؟!

اما چاره کار کجاست؟ چگونه می توان به عنوان یک مدیر، کشتی تجارت خود را در دریای پرتلاطم بازار، موفق به سمت مقصد هدایت کرد؟

آیا تلاش برای انعقاد قراردادهای بیشتر، استخدام نیروهای بیشتر و یا حتی کاهش ناگهانی هزینه های شرکت می تواند در این میان موثر باشد؟ بسیاری از مدیران در تلاش برای افزایش ضمانت موفقیت تجاری خود می کوشند تا قراردادهای بیشتری را جذب کنند که این رویکرد خود عاملی در مسیر افزایش مشکلات کار ارزیابی می شود. عدم توجه به ایجاد موازنه میان توانایی های شرکت و حجم کار عاملی می شود برای افراط و تفریط مدیران در جذب و تعدیل نیروی کار که در نهایت مشکلات فراوانی را در برابر مجموعه قرار می دهد.

و اما چاره کار؛ به مدیران بویژه جوان ترها که تجربه کمتری از حضور در بازار کار دارند توصیه می کنیم تا همواره از فرمول مثلث فلزی استفاده مفید داشته باشند. مثلثی که اضلاع آنرا برنامه ریزی، چشم انداز و بودجه تشکیل داده اند. در راس هرم همانطور که در تصویر مشاهده می کنید عامل "برنامه ریزی" قرار دارد که این نشان دهنده اهمیت بسیار آن است. پیش از آغاز هر گونه فعالیت تجاری ابتدا باید نسبت به نقشه راه اقدام کرد. البته این برنامه ریزی با آینده نگری های بلند مدت بسیار فاصله دارد.

در برنامه ریزی ابتدا هدف خود از انجام آن فعالیت را تعریف کرده و سپس مسیری را برای خود مشخص می کنیم. در این مسیر با توسل به میزان بودجه موجود و کمترین مقدار سود حاصله و همچنین چشم اندازهایی به دور از امیدواری های بی اساس، برنامه کاری خود را تکمیل تر می کنیم. هنگامی که در فعالیت اقتصادی خود همواره به این مثلث فلزی که اضلاع آن به شدت متصل و وابسته یکدیگر هستند، اعتماد داشته باشیم، با نتیجه ای تحت عنوان "کیفیت" در کار مواجه خواهیم شد. بدیهی است زمانی که کیفیت، حاصل یک فعالیت تجاری باشد سود نیز به حساب شرکت واریز شده است!

توصیه می کنیم روی کاغذ در ابعاد حداقل A3 یک مثلث بزرگ را ترسیم کنید. سپس هر بخش را مانند تصویر نامگذاری کنید. سپس با حرکت متنی روی اضلاع هر آنچه را که برای فعالیت اقتصادی خود لازم می بینید، یادداشت کرده و مسیر حرکت را نیز با فلش مشخص کنید. همین نوشته های بی ارزش! واقعیت هایی را در برابر دیدگان شما قرار می دهند. واقعیت هایی که بر اساس آن، حداقل هایی از توازن میان برنامه ریزی، بودجه و چشم اندازها برایتان حاصل می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: