کد خبر: ۱۳۱۵۳۹
۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
0
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از ضایعات 50 درصدی برگ سبز چای تولید داخل به دلیل کمبود تکنولوژی مدرن خبر داد و گفت: هم اکنون برای رفع مشکلات صنعت چای جزئیات طرح تاسیس شرکت چای در دست بررسی قرار دارد.
پول‌نیوز- رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از ضایعات 50 درصدی برگ سبز چای تولید داخل به دلیل کمبود تکنولوژی مدرن خبر داد و گفت: هم اکنون برای رفع مشکلات صنعت چای جزئیات طرح تاسیس شرکت چای در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، اسفندیار قربانی چای را محصول انحصاری استان گیلان دانست و افزود: متأسفانه فرآوری این محصول مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طی سالهای گذشته بیش از 60 هزار هکتار باغ چای در استان گیلان و مازندران وجود داشت که متأسفانه هم اکنون این میزان به کمتر از 20 هزار هکتار رسیده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه برای رونق چای در کشور باید تکنولوژی روز دنیا برای این صنعت استراتژیک در نظر گرفته شود، گفت: متأسفانه در کشورمان بدلیل نبود تکنولوژی روز در کارخانجات تولید چای فقط 50 درصد از چای در این کارخانجات استفاده شده و مابقی به ضایعات تبدیل می شود.

به گفته وی، کارخانه ای که بتواند محصولات مختلفی از چای تولید کند، نداریم و این مهم باعث شده که با وجود 180 کارخانه چای نتوانیم این محصول را به صنعت جهانی تبدیل کنیم.

قربانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه صنعت چای، گفت: خوشبختانه در جلسه ای که هفته گذشته در گیلان با حضور مسئولین این امر صورت گرفت موافقت شد تا برای رفع مشکلات این صنعت، تکنولوژی را وارد استان کرده و بتوانیم از چای یک محصول اقتصادی ایجاد کنیم تا رونق به باغات چای بازگردانده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با تأسیس این شرکت که نیازمند اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان است، شاهد رونق در باغات چای باشیم.

قربانی گفت: هم اکنون در حال بررسی اجرایی جزئیات طرح و نحوه تشکیل این شرکت هستیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: