April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۶۵۰
۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
0
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نظارت کامل بر امکان عرضه شیر فله‌ای وجود دارد، اظهار داشت: با توافق‌نامه‌ای که با وزارت کشور داشته‌ایم، در صدد نظارت بیشتر بر این امکان و حذف تدریجی توزیع آن هستیم.
پول‌نیوز- رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نظارت کامل بر امکان عرضه شیر فله‌ای وجود دارد، اظهار داشت: با توافق‌نامه‌ای که با وزارت کشور داشته‌ایم، در صدد نظارت بیشتر بر این امکان و حذف تدریجی توزیع آن هستیم.

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه کشور در جمع خبرنگاران  درمورد نظارت بر توزیع شیر فله‌ای گفت: سازمان دامپزشکی به همه مراکز شیر نظارت دارد ولی تلاش شد، با همکاری استانداری‌ها، شهرداری و توافقنامه‌ای با وزارت کشور موضوع تشدید نظارت بر اماکن عرضه شیر خام فله‌ای افزایش یابد و به تدریج از عرضه آن جلوگیری شود.

وی در مورد کشتارگاه‌های غیر صنعتی نیز گفت: سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا کشتارگاه‌های غیر صنعتی به صورت تدریجی از بین برود و کشتارگاه‌هیا صنعتی هم رونق یابد زیرا کشتارگاه‌های صنعتی یک پایگاه اقتصادی و تأمین کننده بهداشت عمومی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: استان گیلان اولین استانی است که تمام کشتارگاه‌‌های  سنتی دام در آن بسته شده است و گوشت قرمز در این استان به صورت صنعتی عرضه می‌شود.

خلج با بیان اینکه صادرات محصولات پروتئینی از اروپا نداریم، گفت: هم‌اکنون به دلیل بروز بیماری آنفلوانزای طیور واردات جوجه یک روزه و بوقلمون از اروپا متوقف شده است.

وی در مورد بیماری مشمشه نیز گفت: از سال 1375 تلاش‌هایی برای مبارزه با این بیماری انجام شده اما روند آن کند بود، تا اینکه روند مبارزه با این بیماری در سال 87 بهتر شد.

خلج اظهار داشت: ورود این بیماری به کشور بیشتر از طریق نوار غربی به همراه واردات کالا است و از کشورهای مخاطره‌انگیز در رابطه با ورود مشمشه عراق و ترکیه است که با کمک نیروی انتظامی و استانداری‌های در استان‌های غربی تلاش می‌کنیم تا راه‌های ورود این بیماری به کشور بسته شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: