کد خبر: ۱۳۱۸۴۳
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
0
ساخت نخستین «زیردریایی بومی» در تایوانپول‌نیوز - مقامات نظامی تایوان روز سه شنبه و به دلیل آنچه که بدقولی های آمریکا در تحویل زیردریایی های سفارش شده عنوان شد، از شروع عملیات ساخت اولین نمونه از زیردریایی بومی خود خبر دادند.

تایوان یکی از خریداران عمده تسلیحات نظامی از آمریکا است و تاکنون چندین قرارداد خرید تجهیزات نظامی با این کشور منعقد کرده است.

رسانه های تایوانی روز سه شنبه با اعلام این خبر، تصمیم مقامات تایوانی را در راستای تاخیر 13 ساله آمریکا در تحویل هشت زیردریایی طبق قرارداد دفاعی سال 2001، عنوان کردند.

این رسانه ها اعلام کردند که انتظار مقامات و نیروهای نظامی تایوان در استفاده از زیردریایی های ساخت آمریکایی کاملا بیهود بوده و کاخ سفید عمدا از تحویل آنها به تایوان خودداری می کند.

«لین یو فانگ» معاون وزیر دفاع تایوان در نشستی که روز سه شنبه در کمیته دفاعی پارلمان این کشور برگزار شد، اعلام کرد: تصمیم تایوان در این خصوص کاملا جدی است و این سخنان به معنای آغاز رسمی پروژه ساخت «زیردریایی بومی تایوان» توسط ارتش محسوب می شود.

گزارش های منتشر شده، بودجه اولیه این پروژه در مرحله نخست را 10 میلیون دلار برآورد کرده که امور مربوط به طراحی و اجرای آن تا سال 2016 میلادی پیگیری می شود.

هزینه پیش بینی شده کلی برای ساخت این زیردریایی بومی که 4 سال به طول می انجامد، رقمی بالغ بر 94 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

دریاسالار «شیائو وی مین» از فرماندهان نیروی دریایی ارتش تایوان نیز در سخنانی که در پارلمان ایراد کرد، ضمن رد پیشنهاد واشنگتن برای همکاری مشترک گفت: ما به جای پیگیری پیشنهاد آمریکا برای ساخت زیردریایی 120 تنی، پروژه بومی ساخت زیردریایی 1200 تا 3000 تنی را پیگیری خواهیم کرد.

ایالات متحده در اقدامی که واکنش منفی چین را به دنبال دارد اقدام به فروش تجهیزات نظامی به تایوان می کند.

این کشور اخیرا قرارداد فروش چهار پاسناو (ناوچه محافظ) دست دوم به تایوان را نهایی کرد.

باراک اوباما دو هفته پیش مصوبه فروش پاسناوهای کلاسِ پری (Perry-class) که قادر به شلیک موشک های هدایت شونده هستند را امضا کرد و به آن جنبه قانونی بخشید.

در قرارداد منعقد شده میان تایوان و آمریکا قرار است چهار ناوچه به نام های تایلو (USS Taylor)، گری (USS Gary)، کار (USS Carr) و الرود (USS Elrod) به تایپه تحویل شود.

تایوان همچنین در ماه ژانویه سال 2013، سری اول موشک های ضدکشتی هارپون آمریکا را برای تقویت قابلیت های زیردریایی های خود تحویل گرفت.

تایوان این موشک ها را در قالب طرح خرید تسلیحات از آمریکا به ارزش 6.5 میلیارد دلار در سال 2008 سفارش داده بود. این قرارداد موشک های پیشرفته پاتریوت و بالگردهای آپاچی را نیز شامل می شد.

تایوان همچنین 2 فروند هواپیمای هشدار زودهنگام ارتقاء یافته را در مارس 2013 از آمریکا تحویل گرفت. این هواپیماها مجهز به سامانه کنترل و هشدار زودهنگام در تمام شرایط آب و هوایی هستند که به لحاظ سیستم رادار، نرم افزار، ارتباطات هوایی و ملخ هواپیما به روز رسانی شده اند.
برچسب ها: زیردریایی ، تایوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: