کد خبر: ۱۳۱۸۴۵
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
0
پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز از انعقاد قرارداد 6 میلیون دلاری یک شرکت آمریکایی با دولت لیبی برای مهار آتش سوزی در بندر نفتی «السدره» خبر داد.

«محمد بزازه» سخنگوی دولت لیبی ضمن اعلام این خبر افزود: اقدام برای مهار آتش سوزی در این بندر در پنج روز آینده آغاز می شود.

در بیانیه منتشر شده روی پایگاه اینترنتی دولت لیبی، اشاره ای به نام این شرکت آمریکایی نشده و فقط ارزش این قرارداد، 6 میلیون دلار اعلام شده است.

آتش سوزی چند روز پیش در تعدادی مخازن نفت بندر السدره بزرگترین بندر نفتی لییی درپی حملات گروه های شبه نظامی رخ داد.

مقام های محلی بندر نفتی السدره نزدیک شهر «سرت» در شمال لیبی روز دوشنبه در پی انفجار یک مخزن نفت در این بندر به علت نگرانی از انفجار دیگر مخازن، این منطقه را تخلیه کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای وابسته به گروه شبه نظامی «فجر لیبی» چند روز پیش به سوی این بندر موشک شلیک کردند که منجر به آتش گرفتن هفت مخزن حاوی مواد سوختی شد.

پارلمان منتخب لیبی، شبه نظامیان فجر لیبی را یک گروه تروریستی می داند.

لیبی از هنگام اشغال طرابلس پایتخت در ماه اوت (مرداد-شهریور) به دست گروه 'فجر لیبی' دارای دو دولت موازی است؛ دولت مورد شناسایی بین المللی به ریاست 'عبدالله الثینی' مقر خود را به خارج از پایتخت منتقل کرده است.

از هنگام تعطیلی بنادر و پایانه های نفتی السدره و 'راس لانوف' در مجاورت آن در دو هفته گذشته که در پی تلاش نیروهای هم پیمان فجر لیبی مستقر در طرابلس برای اشغال آن صورت گرفت، صادرات نفت این کشور به میزان حدود 300 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

شرکت ملی نفت لیبی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که درگیری میان گروه های شبه نظامی رقیب سبب کاهش تولید نفت خام این کشور به 352 هزار بشکه در روز شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: