May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۸۷۶
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
0
در چهارمين جشنواره پژوهش و فن آوري صنعت، معدن و تجارت، مركز علمي و كاربردي ايران خودرو موفق به كسب عنوان مركز عملي برتر شد و تنديس و لوح يادبود جشنواره را دريافت كرد.
مركز عملي-كاربردي ايران خودرو برتر شدپول‌نیوز- در چهارمين جشنواره پژوهش و فن آوري صنعت، معدن و تجارت، مركز علمي و كاربردي ايران خودرو موفق به كسب عنوان مركز عملي برتر شد و تنديس و لوح يادبود جشنواره را دريافت كرد.
   
به گزارش ايكوپرس، چهارمين جشنواره پژوهش و فن آوري صنعت، معدن و تجارت با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت، ریيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و معاونان پژوهشي وزارت‌خانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و صنعت، معدن و تجارت در سالن همايش مركز مطالعات بهره وري منابع انساني برگزار شد. در اين جشنواره مركز علمي و كاربردي ايران خودرو عنوان مركز علمي برتر را از آن خود كرد.

برمبناي اين گزارش، هدف از برگزاري اين جشنواره ترويج فرهنگ پژوهش‌گري در حوزه هاي صنعتي، انتقال تجربيات فعاليت واحدهاي تحقيق و توسعه و تقويت فضاي رقابتي براي انجام فعاليتهاي پژوهش محور بوده است.

از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره توسعه فضاي تعاملات سازمان ها و نهادهاي پژوهشي و فن‌آوري بخش و همچنين معرفي توان‌مندي‌هاي پژوهشي، فن‌آوري و مهندسي بخش صنعت، معدن و تجارت عنوان شده است.

اين گزارش مي افزايد: گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان يکي از ارکان صنعتي کشور، با درک جايگاه و اهميت فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي و با هدف تربيت نيروهاي متخصص پا به عرصه‌هاي دانشي و پژوهشي نهاده است. ايجاد مرکز علمي کاربردي گروه صنعتي ايران خودرو در دهه گذشته نقطه عطفي در فعاليت­هاي دانشگاهي گروه صنعتي ايران خودرو به‌شمار مي‌رود. فعاليت‌هاي اين مرکز در سنوات اخير رشد چشم‌گيري داشته، به نحوي که بر اساس ارزيابي وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز علمي کاربردي گروه صنعتي ايران خودرو در سال جاري در کنار سه مرکز ديگر از کشور به عنوان مرکز علمي کاربردي برتر بين حدود 200 مرکز علمي کاربردي تحت پوشش اين وزارت‌خانه معرفي شده است.

شاخص­هاي اندازه‌گيري شده در اين انتخاب، ترکيب کمي و کيفي هرم مدرسين، فن‌آوري هاي نوين، تعداد ثبت اختراعات، کتب و مقالات منتشر شده، همکاري با انجمن‌هاي تخصصي، فعاليت­هاي پژوهشي، فعاليت در حوزه تحصيلات تکميلي، کيفيت فضاي آموزشي، آزمايشگاهي و کارگاهي، ميزان ارتباط با صنعت و ... عنوان شده است.

با ارزيابي‌هاي صورت گرفته توسط معاونت آموزش پژوهش و فن‌آوري وزارت صنعت، معدن وتجارت، مركز علمي و كاربردي ايران خودرو در كليه شاخص ها وضعيت بسيار مناسبي داشته است.

در حوزه مدرسان اين مرکز در ترم جاري با بيش از 130 مدرس همکاري مي كند که بيش از 20 درصد ايشان داراي مدرک دکتري، کانديد دکتري يا دانشجوي دکتري از دانشگاه­هاي برتر کشور نظير دانشگاه صنعتي شريف، تهران، صنعتي اميرکبير، علم و صنعت و صنعتي خواجه نصير هستند.

از سويي ديگر در بعد تحصيلات تکميلي، مركز علمي و كاربردي ايران خودرو جزء معدود مراکزي است که با تعريف کلان پروژه‌هاي مرتبط با صنعت خودرو، اقدامات مناسبي در جهت راه‌اندازي دوره‌هاي کارشناسي ارشد پروژه محور انجام داده است.

در موضوع ثبت اختراع نيز، ده‌ها مورد ثبت توسط دانشجويان اين مرکز صورت گرفته که اين خود مويد اهتمام دانشگاه به امور پژوهشي است. البته چشم انداز در نظر گرفته شده براي اين مرکز، اهداف عالي­تري نظير توسعه فن‌آوري­هاي مورد نياز گروه صنعتي ايران خودرو و حل دغدغه­هاي مربوط به صنعت خودرو را دنبال مي کند، اما قرار گرفتن در ميان مراکز برتر قطعا موجب ارتقای برند دانشي گروه صنعتي ايران خودرو و تلاش مضاعف مدرسان، دانشجويان و عوامل اجرايي مرکز در تداوم موفقيت هاي حاصله خواهد شد.

گفتني است در چهارمين جشنواره پژوهش و فن‌آوري صنعت، معدن و تجارت كه به مناسبت هفته پژوهش و روز پژوهش در صنعت برگزار شد از مديران شركت‌ها و سازمان‌هاي دانش بنيان در 16 محور مختلف حوزه صنعت، معدن و تجارت تقدير به عمل آمده است.

مركز عملي-كاربردي ايران خودرو برتر شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: