کد خبر: ۱۳۲۰۷۷
۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
0
هفت سال بحران اقتصادی ورکود منجر به گسترش سایه فقر درایتالیا شده واستان های جنوبی وجزایر این کشور بیش از سایر نقاط در اتحادیه اروپا با خطر فقر دست وپنجه نرم می کنند.
30 درصد از جمعیت ایتالیا روی خطر فقرپول‌نیوز - مرکز مطالعات ملی ایتالیا در گزارشی از وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد که حدود 30 درصد از مردم ایتالیا در خطر فقر وانزوای اجتماعی قرار دارند.

هفت سال بحران اقتصادی ورکود منجر به گسترش سایه فقر درایتالیا شده واستان های جنوبی وجزایر این کشور بیش از سایر نقاط در اتحادیه اروپا با خطر فقر دست وپنجه نرم می کنند.

مرکز مطالعات ملی ایتالیا ضمن اعلام این خبر افزود: خطر فقر از استان لاتزیو در مرکز تا لیگوریا تا شمال ایتالیا حتی مربوط به مناطقی می شود که تا چند سال پیش مرفه محسوب می شدند.

بر اساس تازه ترین آمار موسسه اروپایی 'یوروستات' که مربوط به سال 2013 میلادی می شود، در ایتالیا بیش از 17 میلیون نفر در شرایط دشوار اقتصادی زندگی می کنند که درخطر انزوای اجتماعی قرار دارند که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان (بیش از 16 میلیون نفر)، انگلیس (بیش از 15 میلیون نفر) اسپانیا (بیش از 12 میلیون نفر) و فرانسه (بیش از 11 میلیون نفر) در صدر جدول (از لحاظ خطر فقر ) قرار گرفته است.

براساس این گزارش 28.4 درصد مردم ایتالیا درخطر فقر قراردارند درحالی متوسط اروپایی ان 24.5 درصد است که در قیاس با کشورهای اروپایی ازجمله اسپانیا (27.3 درصد)، انگلیس (24.8 درصد)، آلمان ( 20.3 درصد) وفرانسه (18.1 درصد) در بالای جدول فقر قرار دارد. تنها یونان ( 35.7 درصد) در اتحادیه اروپا وضعیتی بدتر از ایتالیا دارد.

از سال 2008 میلادی (آغاز بحران) به بعد استاندارد زندگی بیش از دو میلیون نفر معادل 14.7 درصد به زیر خط فقر افزایش یافته است.

نبود یک چشم انداز امیدبخش اقتصادی در مناطق جنوبی ایتالیا منجر به مهاجرت شدید داخلی شده است و در سال 2013 میلادی 133 هزار نفر از این مناطق فقیر مهاجرت کرده اند.

جامعه خیریه سان اجیدیو نیز اخیرا اعلام کرد که شمار افرادی که در ایتالیا از 'فقر مطلق 'رنج می برند، با 1.9 درصد افزایش، به شش میلیون نفر رسیده است. بیش از47هزار نفر درایتالیا بی خانمان هستند که ازاین تعداد 15 درصد را سالمندان تشکیل می دهند.

تنها درشهر رم 7800 فقیر بی خانمان زندگی می کنند که شب های زمستانی در مراکز استقبال در شهرداری، کلیساها و موسسات داوطلب پناه می گیرند . در رم همچنین حدود 2500 فقیر نیز بدون هیچ پناهی شب ها را سپری می کند و 2 هزار نفر نیز سرپناهی موقتی پیدا می کند.

شمار فقرا درایتالیا با تشدید بحران اقتصادی وافزایش بیکاری به 13 درصد، بویژه بیکاری میان جوانان (42.9 درصد)، روندی فزاینده پیدا کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اخیرا درگزارشی با اشاره به تاثیرات منفی بحران و رکود اقتصادی اعلام کرد که شمار کودکان فقیر در ایتالیا نسبت به سال 2008 میلادی، 600 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

ایتالیا درمیان 41 کشور ثروتمند جهان درمکان 33 جدول یونیسف از نظر افزایش فقر کودکان و همچنین در مکان 37 از نظر شمار جوانانی که نه کار دارند و نه تحصیل می کنند، قرار گرفته است.

برچسب ها: ایتالیا ، خطر فقر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: