May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۱۶۹
۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
0
با پایان هفته گذشته میلادی، انتظار می رود قیمت جهانی طلا با کاهشی 1.6 درصدی به نسبت هفته قبل روبرو شود و سومین خسارت هفتگی را ثبت کند.
پول‌نیوز - فلز گرانبها در معاملات جهانی دیروز (جمعه) یک بار دیگر به دلیل گرانتر شدن دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت ارزانتر شد و روند جاری آن نشان می دهد که درحال ثبت خسارت مداوم برای چندمین روز است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بنابراعلام اسکای نیوز، قیمت طلا در معاملات فوری دیروز جمعه در بازارهای جهانی پس از افزایش در ابتدای معاملات به پایین ترین سطح از 26 دسامبر (5 دیماه) با بهای 1172.95 دلار در هر اونس کاهش یافت.

این درحالی است که با پایان هفته گذشته میلادی، انتظار می رود قیمت جهانی طلا با کاهشی 1.6 درصدی به نسبت هفته قبل روبرو شود و سومین خسارت هفتگی را ثبت کند.

قیمت طلا در قراردادهای مدت دار آمریکا تسلیم در ماه فوریه نیز 6 دهم درصد کاهش را با بهایی 1177.4 دلار در هر اونس تجربه کرد.

به این ترتیب، فلز گرانبهای زرد با ضرری حدودا 2 درصدی به سال جدید میلادی وارد شد.

برخی کارشناسان اقتصادی سال دشواری را برای طلا پیش بینی می کنند زیرا انتظار می رود در سال جدید، بهای دلار با افزایش نرخ بهره و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا افزایش یابد.

افزایش ارزش دلار، قیمت طلا را برای خریدارانی که با دیگر ارزها قصد خرید دارند بالا برده و درنتیجه تقاضای طلا کاهش و قیمت آن نیز تنزل می یابد.

در مقابل، کاهش ارزش دلار موجب کاهش ارزش طلا و افزایش تقاضا و سرانجام موجب افزایش قیمت آن خواهد شد. به‌طور کلی قیمت طلا با ارزش دلار رابطه معکوس دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: