کد خبر: ۱۳۲۱۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
0
شرکت‌های خارجی چون هیوندای و کیا در بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری و خط تولید راه اندازی کرده‌اند اما در ایران تنها خودروهای تولیدی آنها در تعداد بالایی وارد کشور می‌شود.
پول‌نیوز - در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو برخی اعضا اظهار کردند که شرکت‌های خارجی چون هیوندای و کیا در بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری و خط تولید راه اندازی کرده‌اند پس چرا در ایران این کار را انجام نمی‌دهند و تنها خودروهای تولیدی آنها در تعداد بالایی وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه از کارگروه‌های مربوطه خواست تا راهکارهای ترغیب این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و تولید مستقیم خودرو در ایران را بررسی و اعلام کنند.

همچنین در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو انتقاداتی نسبت به بخشنامه اخیر بانک مرکزی در زمینه چگونگی ارائه تسهیلات مطرح شد مبنی بر اینکه بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت‌هایی که میزان بدهی آنها بیشتر از 75 درصد از دارایی‌ها آنها است را ممنوع کرده است.

در این زمینه عنوان شد به دلیل شرایط نابسامان صنعت در چند سال اخیر، در صورت اجرای این بخشنامه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده شرایط دریافت تسهیلات بانکی را از دست خواهند داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره خواستار مذاکره با بانک مرکزی برای حل این مشکل شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: