April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۳۹۴
۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل تسنن به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت پیام تبریکی را اعلام کردند.
پول‌نیوز- پیام مشترك مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل تسنن به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، متن پیام به این شرح می باشد:


وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِيعاً و لاتَفَرَّقُوا

فرارسيدن هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان، بويژه اهالي مومن و خداجوي جزيره زيباي كيش تبريك مي‌گوييم.

شيعه و سني و در یک کلام مسلمانان جهان همواره بر مبنای آزادگی مورد تاکید دین مبین اسلام، بر استقلال و عدم وابستگی به دشمنان خدا پایبند بوده و تلاش کرده اند حول ریسمان مستحکم الهی گرد هم آیند و متفرق نشوند و اکنون سلام و درود فراوان را نثار معمار کبیر انقلاب اسلامی می نماییم که با تدبیر و دوراندیشی فاصله زمانی میلاد پیامبر رحمت به روایت تشیع و تسنن را هفته وحدت نامید و آن را نهادینه ساخت تا دلها بیش از پیش به سمت نور درخشان اسلام سوق یابد .

دین مبینی كه در طول تاريخ 1400 ساله خود، ملت‌هاي بسياري را از زير يوغ جهل و ناداني، فساد و تباهي و زور مستكبران ضد بشري نجات داده و آنها را به عنوان "امت اسلام" يكپارچه كرده است.

بی‌شک مسلمانان جهان دارای فرهنگ‌های مختلفي بوده و از ویژگی‌های فرهنگی یکسانی برخوردار نیستند، اما هویت فرهنگی مشترکي در اعتقاد به دين اسلام داشته و اعمال مشتركي به عنوان یک فرد مسلمان انجام می‌دهند.

يقيناً وجود نازنين پيامبر اعظم اسلام(صلي الله عليه و آله) به عنوان معلم اخلاق و رهبر مكتب الهي اسلام در ايجاد اين اتفاق و اتحاد بي‌نظير در جهان اسلام نقش اساسي داشته است. برگزاري مراسم عظيم سالانه حج در مكه مكرمه و حضور ميليونها مسلمان از اقصي نقاط دنيا با يك پوشش و يك صدا و يك آيين، نشان‌دهنده اعجاز بزرگ دين اسلام و زعامت مدبرانه و آينده‌نگر پيامبر گرانقدر(صلي الله عليه و آله) است.

امروزه ميراث بزرگ حضرت محمد(صلي الله عليه و آله) براي مسلمانان دعوت آنان به وحدت است، پيام روشن  رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله) كه مي‌فرمايند: الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عذابٌ "وحدت مايه رحمت و تفرقه موجب عذاب است" بيانگر اهميت يكپارچگي امت اسلام در اين دين مبين است.

جزيره كيش مي‌تواند الگو و نمونه بارز و زيباي وحدت ديني مسلمانان اعم از شيعه و سني باشد، حضور برادرانه معتقدين اين دو مذهب اسلامي در كنار يكديگر، در هنگام كار و معاشرت و همچنين مراسم‌هاي مختلف مذهبي و سياسي از حكمت وحدت نشأت گرفته و نشان مي‌دهد كه در اصول دين و رفتار و اخلاق اسلامي نشانه‌اي از اختلاف در بين مؤمنين وجود ندارد.

از اين رو مردم هميشه در صحنه جزيره كيش به پاس سالروز میلاد باسعادت پيامبر(صلي الله عليه و آله) و هفته پرميمنت وحدت، همچون ساير مسلمانان ايران و جهان، با برگزاري مراسم پرشور و مجالس پرشكوه، روح اخوت اسلامی را در پيكره‌ی جامعه اسلامي، بیش از پیش زنده نگاه مي‌دارند. ان شاالله
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: