May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۸۳۳
۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
0
در شرایطی که یک مدیر وظیفه کنترل پروژه، مسائل مالی و رسیدگی به وضعیت کارمندان را بر عهده دارد؛ لازم است تا در جلسات مختلف حضور یابد و روابط خارجی شرکت را نیز در سطحی مناسب حفظ کند. اما چگونه و با چه کیفیتی؟

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - از زمان انیمیشن کارآگاه گجت جمله معروف «بازوان پرتوان برسید به داد این ناتوان» را به خاطر داریم البته این مامور حرفه ای! جمله مذکور را برای پاهای پرتوان خود نیز پیوسته تکرار می کرد اما به به هر ترتیب ارتباط نوشتار ما با برنامه کودک چیست؟! کمی صبور باشید و در این مبحث ما را همراهی کنید تا پاسخ نیز مشخص شود.

از گرفتاری های مدیران و حساسیت های بالای این پست بارها گفته ایم، در شرایطی که یک مدیر وظیفه کنترل پروژه، مسائل مالی و رسیدگی به وضعیت کارمندان را بر عهده دارد؛ لازم است تا در جلسات مختلف حضور یابد و روابط خارجی شرکت را نیز در سطحی مناسب حفظ کند. حال باید دید رسیدگی به تمامی این امور برای یک مدیر امکانپذیر است و اگر اینگونه است آیا کیفیت تلاش های وی در سطح مطلوبی قرار خواهد داشت؟!

بی شک رسیدگی به تمامی امور و دریافت بهترین نتیجه از عهده هیچ مدیری بر نمی آید. حتی اگر درباره خود و توانایی هایتان اطمینان نیز داشته باشید، بازهم آنچنان گرفتار بازی وقت و زمان خواهید شد که در نهایت بسیاری از امور روی زمین می ماند. اینجا است که جمله معروف کارآگاه گجت می تواند حلال مشکلات باشد. اما چه تعریف علمی برای دستان یا پاهای پرتوان وجود دارد؟!

زمانی که یک مجموعه را تحت مدیریت خود دارید، لازم است تا در سطح سوم و یا حتی دوم شرکت(ریاست و مدیریت را سطح اول و معاونت را "در صورت وجود" به عنوان سطح دوم فرض کرده ایم) نیروهایی باتجربه و ماهر داشته باشید تا نقش بازوان پرتوان شما را برعهده داشته باشند.

بدیهی است نیروهای فعال در این سطح نیازمند میزان بالایی از توانایی ها و قابلیت های تخصصی هستند تا مدیریت را در تسهیل و پیشبرد امور یاری واقعی دهند. برای سطح جقوقی در این بخش، مقداری دست و دلبازی از جانب مدیران نتایج مطلوبی را بدنبال خواهد داشت.

توصیه می کنیم نیروهای مذکور را بر اساس طبقه بندی زیر به مجموعه خود اضافه کنید:

1. یک حسابدار امین و با تجربه و در عین حال تحصیلکرده ضمن آشنایی با انواع نرم افزارهای روز دنیا در حوزه کاری خود می تواند ذهن شما را از گرفتاری در اعداد و محاسبات نجات دهد و پیوسته گزارش های مالی مناسب و قابل درک به بخش مدیریت داشته باشد.

2.یک مسئول دفتر که وظایفی فراتر از منشی ساده برعهده دارد. این فرد باید دارای تخصص مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد و به حتی به نمایندگی از شرکت، حضور در بخشی از جلسات را عهده دار شود.

3.کارمند ارشد یا معاون اجرایی. شما به نیرویی احتیاج دارید که تمام فعالیت های کارمندان را تحت کنترل داشته باشد و پیوسته با گزارش های منظم، مدیریت را از وضعیت مجود در سطح کارمندان مطلع کند.

4.مسئول خرید و انباردار. شما به نیرویی احتیاج دارید تا تمام فعالیت های خارج از شرکت در ارتباط با خرید و تهیه نیازهای مجموعه را عهده دار باشد. برخورداری از صداقت و روابط عمومی بالا برای این فرد بسیار حیاتی خواهد بود.

حضور این بازوان پرتوان هر کدام به عنوان برگ برنده ای برای مدیر است که نه تنها سنگینی فشار کار را برای وی تسهیل می کنند بلکه امکان پرداختن به زندگی خانوادگی را نیز برای مدیر فراهم می کنند. بدیهی است این نیروها طی فرایند گزینشی بسیار دقیق و حساس باید در بدنه شرکت جذب شوند زیرا به اطلاعات و مسائل حیاتی شرکت دسترسی داشته و عملکرد مطلوب آنها ضامن موفقیت فعالیت تجاری آن شرکت خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: