May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۹۸۸
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
0
آيا خودروسازان با افزايش توليد محصولات توان پاسخ‌گويي به نياز مشتريان را خواهند داشت و يا همچون سال‌هاي گذشته بازار در اختيار سودجويان و دلالان خواهد افتاد؟
پول‌نیوز، محسن مؤاخذ - همواره در ماه هاي منتهي به پایان سال بازار خودرو رونق مي گيرد و بسیاری از كساني كه در طول سال از داشتن خودرو بي بهره بوده اند در اين ماه‌ها به دليل مسافرت هاي نوروزي تمايل به خريد خودرو دارند.

از سوی دیگر برخی از مردم نيز با توجه به نو شدن فصل اقدام به تغير و نو كردن خودرو خود مي‌كنند.

در اين بين نقش خودروسازان در تأمين بازار نوروزي بسيار اهميت دارد، چرا كه خودروسازان بر اساس برنامه خود اقدام به توليد انواع محصول مي‌كنند.

در سال‌هاي اخير با توجه به روند نامناسب توليد خودرو در خودروسازي‌هاي بزرگ كشور و با توجه به وجود تحريم‌ها و مشكلاتي كه در اين حوزه وجود داشت، همواره اين معضل به چشم مي‌خورد که مردم به ناچار براي تأمين خودرو خود به حاشيه بازار می‌رفتند و از طريق نمايشگاه‌هاي فروش خودرو و يا دلالان اين حوزه اقدام به تأمين خودرو مي‌كردند.

در اين بین نیز افرادي اقدام به سودجويي مي كردند و با توجه به كمبود خودرو عرضه‌شده از جانب شركت‌هاي خودروساز در بازار، حاشيه بازار نقش تعيين‌كننده‌اي در قيمت‌‎گذاری خودرو داشت و افراد سودجو و دلالان اين حوزه اقدام به بهره‌برداري از این اوضاع و به اصطلاح ايجاد بازار سياه و افزايش قيمت خودروها مي‌کردند.

اما در سال جاري كه از ابتدا رویکرد خودروسازان به افزايش تيراژ توليدشان بوده است و به كرات از افزايش تيراژ خود نسبت به سال هاي گذشته خبر داده‌اند، بايد ديد كه اين بازار تشنه در انتهاي سال را چگونه مديريت مي كنند.

آيا خودروسازان با افزايش توليد محصولات توان پاسخ‌گويي به نياز مشتريان را خواهند داشت و يا همچون سال‌هاي گذشته بازار در اختيار سودجويان و دلالان خواهد افتاد و مردم ناچار به تهيه خودرو با قيمت‌هاي گزاف خواهند شد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: