May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۱۰۵
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
0
طبق آخرین آمار تا پایان ٢٠١٤ عراق روزانه ٢٠٠ هزار بشکه از این میدان مشترک که آن سوی مرز مجنون نامیده می شود، برداشت می کند و تولید روزانه ایران به 40 هزار بشکه رسیده است.
پول‌نیوز - سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی گفت: در نیمه دوم سال 94 روزانه 40 هزار بشکه از میدان مشترک یاران جنوبی تولید خواهد شد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، همایون کاظمینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هشت دکل در این میدان فعال هستند که قرار است بزودی ٤ دکل دیگر به این منطقه وارد شود.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی با بیان اینکه مناقصات مربوط به این طرح برگزار شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم، گفت: براساس برنامه ریزی شرکت ملی نفت برنامه تحت الارضی میدان یاران جنوبی را اجرا کرده ایم.

کاظمینی اضافه کرد: برنامه تولید زودهنگام در یاران جنوبی وجود ندارد، اما در صورت بهره برداری از هر کدام از چاه ها به صورت پلکانی، تولیدش به واحد بهره برداری اروندان منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار تا پایان ٢٠١٤ عراق روزانه ٢٠٠ هزار بشکه از این میدان مشترک که مجنون نامیده می شود، برداشت می کند.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی گفت: در حال حاضر تولید روزانه 40 هزار بشکه نفت خام از این میدان برنامه ریزی شده است، اما با توجه به اینکه MDP جدیدی (طرح جامع) برای این میدان در حال تهیه است، میزان تولید افزایش خواهد یافت.

کاظمینی ادامه داد: در طرح جدید قرار است در 4 لایه نفتی میدان یاران جنوبی برداشت نفت انجام شود، در حالی که در طرح اولیه تنها از 2 لایه، نفت تولید می شود.

سرپرست طرح توسعه یاران جنوبی با اعلام پیش بینی تولید روزانه بیش از ٤٠ هزار بشکه نفت از میدان یاران جنوبی تا نیمه سال آینده، گفت: با توجه به تهیه MDP جدید قطعا تعداد چاهها و میزان تولید از میدان افزایشی قابل توجه خواهد داشت.

میدان نفتی یاران جنوبی در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری از غرب شهر اهواز، در راستای مرز ایران و عراق قرار گرفته است.

این میدان در جنوب غرب میدان آزادگان جنوبی و جنوب میدان یاران شمالی واقع شده و محدوده ای به مساحت 51 کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

میزان نفت درجای میدان معادل 1003 میلیون بشکه نفت خام (553 میلیون بشکه در لایه سروک و 450 میلیون بشکه در لایه فهلیان)تخمین زده می شود که با احتساب ضریب بازیافت 13 درصد، نفت قابل استحصال 130 میلیون بشکه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: