May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۳۰۱
۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۹
0
کاهش هزینه های زندگی در انگلیس که از ماه می سال 2000 میلادی بی سابقه است، بیش از هرعاملی ناشی از کاهش نرخ سوخت به دلیل سقوط بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.
پول‌نیوز - بانک انگلیس روز سه شنبه هشدار داد که این کشور برای اولین بار درطی 55 سال گذشته در آستانه مواجه شدن با پدیده اقتصادی تورم منفی است.

هشدار کنونی بانک مرکزی انگلیس به دنبال گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس در مورد کاهش کم سابقه نرخ تورم در این کشور در ماه دسامبر گذشته، صورت می گیرد.

براساس گزارش این دفتر، در ماه دسامبر گذشته شاخص بهای مصرف کننده در انگلیس 0.5 درصد بوده که نسبت به قبل از آن که 1 درصد اعلام شده بود، روند کاهشی قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

به گفته تحلیل گران اقتصادی، کاهش هزینه های زندگی در انگلیس که از ماه می سال 2000 میلادی بی سابقه است، بیش از هرعاملی ناشی از کاهش نرخ سوخت به دلیل سقوط بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

مارک کارنی از کارشناسان بانک مرکزی انگلیس روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه آی تی وی پیش بینی کرد که نرخ تورم در این کشور روند نزولی داشته باشد که در این صورت احتمال وقوع تورم منفی وجود خواهد داشت.

وی همچنین در گفت وگو جداگانه ای با شبکه بی‌بی‌سی گفت انتظار می رود که نرخ تورم در چند ماه آینده با توجه به کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی در چند ماه آینده همچنان همچنان روند کاهشی داشته باشد .

کارنی درهمین حال گفت که کاهش قیمت ها می تواند یک تاثیر مثبت بر اقتصاد و خانواده های انگلیسی در کوتاه مدت داشته باشد ضمن اینکه معنای کاهش قیمت ها می تواند به معنای قدرت گرفتن بیشتر ارزش پوند باشد.

فیلیپ شاو از کارشناسان اقتصادی انگلیس نیز با پیش بینی کاهش مجدد بهای نفت خام در بازار جهانی و متعاقب آن پایین آمدن بهای سوخت در ماه های آینده گفت که این مساله می تواند منجر به تورم منفی در انگلیس شود.

به گفته وی، این شرایط می تواند به طور بالقوه انگلیس را همانند حوزه یورو، با کاهش شدید قیمت ها در آینده مواجه سازد .

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، این کشور آخرین بار در مارس 1960 میلادی مواجه با پدیده تورم منفی بوده است.

درهمین حال شابانه محمود، وزیر دارایی دولت در سایه حزب کارگر گفته است افزایش سطح زندگی در انگلیس در ماه های اخیر ناشی از کاهش بهای نفت ونه افزایش دستمزدها بوده است.

به گفته وی، دستمزد نیروهای کارگر در انلگیس از سال 2010 میلادی زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی دیوید کامرون روند نزولی داشته است.

به کاهش پیوسته و مداوم سطح عمومی قیمت ها تورم منفی یا تقلیل گفته می شود به عبارت دیگر اگر در محاسبه تورم، نرخ تورم به‌دست آمده به طور مداوم کاهش یابد و سپس منفی شود در این صورت می گوییم که اقتصاد دچار تورم منفی شده است.

برچسب ها: تورم منفی ، انگلیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: