May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۴۸۹
۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
0
نائب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه در شرایط خاص فعال می شود تا بتواند با توجه به ظرفیتی که در بازار سرمایه آزاد می کند در بخش عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرده و مانع بروز نوسانات و هیجانات غیر معمول در بازار شود.
پول‌نیوز- نائب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه در شرایط خاص فعال می شود تا بتواند با توجه به ظرفیتی که در بازار سرمایه آزاد می کند در بخش عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرده و مانع بروز نوسانات و هیجانات غیر معمول در بازار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا پورابراهیمی که در خصوص ساز و کار حمایتی این صندوق از بازار سرمایه سخن می گفت، افزود: صندوق تثبیت بازار سرمایه به تعادل در دو سوی عرضه و تقاضا کمک می کند و همین امر مانع نوسانات شدید در بازار می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم و اثرگذار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازار سرمایه در تصویب بندهای لایحه رفع موانع تولید، تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه بود.

وی با تأکید بر اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه یک اقدام مهم برای بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه سازمان بورس با تصویب شورای عالی بورس می تواند از منابع خود، بودجه ای برای صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر بگیرد.

این نماینده مجلس در خصوص سهام خزانه نیز گفت: تصویب سهام خزانه کمک می کند که شرکت ها بتوانند به بازخرید سهام خودشان براساس ساز و کار تعیین شده در قانون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سهام خزانه محدودیت هایی که در خصوص بازار گردانی وجود داشت را برطرف می کند، اظهار داشت: پیش از این امکان بازارگردانی برای خود شرکتها وجود نداشت اما با تصویب سهام خزانه امکان بازارگردانی برای شرکت ها فراهم شده و هم اکنون خود شرکت ها اختیار عمل دارند که بازارگردانی سهام خود را به عهده بگیرند.

یادآور می شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتازگی در صحن علنی مجلس و در راستای ادامه بررسی لایحه رفع موانع تولید، پیشنهاد تاسیس صندوق تثبیت بازارسرمایه را به تصویب رساندند.

در ماده الحاقی 26 لایحه رفع موانع تولید آمده است به منظور کنترل یا کاهش مخاطرات سامانه ای یا فرادستگاهی بازار سرمایه کشور در شرایط وقوع بحران های مالی و اقتصادی و اجرای سیاست های عمومی حاکمیتی در شرایط مذکور و به منظور حفظ و توسعه شرایط رقابت منصفانه در حوزه بازار سرمایه، صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، با شخصیت حقوقی مستقل و غیردولتی تأسیس می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: