May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۶۵۷
۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
0
عواید ناشی از کاهش سهم صندوق توسعه ملی به خزانه واریز می‌شود، لزوم طرح مجدد ماده ٣٠ لایحه رفع موانع تولید برای خروج غیر تورمی از رکود محسوس است.
پول‌نیوز - دولت به مجلس پیشنهاد داد، سهم صندوق توسعه ملی در بودجه ٩٤ از محل درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام به ٢٠ درصد تعدیل شود.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، این در حالی بود که می‌بایست بر اساس اسناد بالادستی این سهم امسال به ٣٢ درصد می‌رسید؛ اما با تفاهم مدنظر بین دولت و مجلس قرار است این سهم به ٢٠ درصد کاهش یابد.

سؤال اینجاست ١٢ درصد تفاوت این ٢ عدد در چه محلهای قرار است برآورد هزینه شود؛ حسنعلی حاجی دلیگانی، دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این زمینه به شانا گفت: به‌طورکلی همه آن به‌حساب خزانه واریز می‌شود و صرف مسائل عمومی کشور می‌شود، ازاین‌رو بخشی از کمبودهای بودجه‌ای دولت را جبران می‌کند.

گفته می‌شود: پیش‌ازاین، دولت در ماده ٣٠ لایحه رفع موانع تولید آورده بود " به‌منظور خارج ساختن کشور از رکود و ایجاد رونق تولید و توسعه اشتغال و افزایش سرمایه بانکها، از ابتدای سال ١٣٩٣ به مدت پنج سال سهم سالانه صندوق توسعه ملی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی بیست درصد تعیین می‌شود. " این ماده به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید در مجلس حذف شد؛ ازاین‌رو با تفاهم جدید دولت و مجلس برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی، لزوم بازگشت این ماده و طرح آن در کمیسیون تلفیق بودجه احساس می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: