کد خبر: ۱۳۳۷۸۴
۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
0
ضعف‌های برجای مانده در بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی نگرانی‌هایی را در بسیاری از بازارهای سرمایه‌ای رقم زده و آن‌ها را مستعد بروز التهاباتی کرده است که گاه تنها با یک شایعه رقم می‌خورند.
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده - برخی از کارشناسان بازار طلا و ارز، افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته در داخل کشور را صرفا ناشی از رشد قیمت جهانی این فلز گران‌بها دانسته‌اند.

آنان همچنین براساس ثبات نسبی نرخ ارز که در روزهای اخیر بر بازار حاکم بوده است، تلاطم بازار طلا و سکه را بعید می‌دانند.

تردیدی نیست که یکی از عوامل تأثیرگذار بر بازار داخلی طلا و سکه نوسانات قیمت جهانی طلا است که در هفته گذشته متأثر از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس و منفی شدن نرخ بیکاری در آمریکا رخ داد و نرخ دلار را نسبتا تضعیف کرد.

این شد که قیمت هر انس طلا با افزایش بیش از 50 دلار به محدود 1280 دلار رسید و به افزایش قیمت طلا و سکه در کشور منتهی شده است.

اگر وزن یک سکه تمام را در قیمت گرم طلا در بازار داخل ضرب کنیم، به قیمتی نزدیک به قیمت سکه در بازار آزاد می‌رسیم. در حالی که ارزش سکه طلا نه فقط به گرم آن بلکه به ضرب آن نیز هست.

بنابراین در قیمت کنونی سکه طلا، حبابی وجود ندارد اما از سوی دیگر اوج گرفتن مباحث مجلس و دولت درباره نرخ نفت در بودجه و تمدید مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان تنها توافق مسجل و ضعف‌های
از گذشته برجای مانده در بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی نگرانی‌هایی را در بسیاری از بازارهای سرمایه‌ای مانند طلا و ارز، زمین و ساختمان و بورس رقم زده و این بازارها را مستعد بروز التهاباتی کرده است که گاه تنها با یک شایعه رقم می‌خورند.

با این وجود می‌توان پذیرفت که رشد قیمت طلا دستکم در مقطع کنونی و حکم‌فرمایی وضعیت انتظار در بازار داخل، بیشتر متاثر از نرخ جهانی این فلز است.

برچسب ها: اونس طلا ، طلا و سکه ، ارز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: