May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۸۷۴
۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
0
دامنه های فعالیت برای تبلیغات را مشخص کرده و از خطوط قرمز و حساسیت های خود نیز برای آنها بگویید برای مثال ممکن است شما بطور شخصی از یک رنگ و یا یک تم خاص متنفر باشید!

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - موفقیت در تجارت حاصل پیوند دقیق میان گروهی از فاکتورهای ثابت و متغیر است. به عبارت دیگر مسیر موفقیت همواره نیازمند عواملی است تا بتواند تداوم و ثبات خود را تضمین کند. یکی از مهمترین مواردی که اینچا مطرح می شود توانایی لازم در شناسایی نوع محصول یا خدمات به مشتریان است.

 زمانی که ما بهترین محصول دنیا را به بازار عرضه کنیم و یا بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه ها ارائه دهیم نیازمند یک پیش معرفی شایسته هستیم تا بتوانیم تضمینی برای کسب موفقیت  در بازار فراهم کنیم. بدیهی است بهترین کالاها و یا خدمات در صورت عدم معرفی مناسب شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

ما نمی توانیم تجارت خود را به ریسمان شانس و خوش بینی گره بزنیم که اگر چنین باشد بازار، محصولات ما را پس زده و در میدان رقابت تجاری از ابتدا بازنده خواهیم بود. اینجاست که اهمیت تبلیغات و لزوم توجه مدیران به این مبحث مهم و تخصصی خود را نمایان می سازد.

نمونه های بسیاری در دنیای تجارت وجود دارند که عدم توجه کافی به مقوله تبلیغات زیان های سنگینی را ایجاد کرده است. شاید کمپانی سامسونگ یکی از موفق ترین نمونه هایی باشد که بتوان اشاره کرد. این کمپانی کره ای با استفاده هوشمند از ابزار تبلیغات توانسته سهم بزرگی در بازارهای جهانی محصولات الکترونیک بویژه بازار تلفن همراه را به خود اختصاص دهد در شرایطی که کمپانی های مطرحی چون اچ تی سی گاهی اوقات از عدم توجه مناسب به مبحث تبلیغات متضرر شده و بخشی از سهم بازار را از دست داده اند، آنهم در شرایطی که محصولات این کمپانی تایوانی همواره در کیفیت بی نظیر بوده اند.

پس باید بدانیم که اهمیت تبلیغات- البته در نوع مناسب و تخصصی آن- در اندازه کیفیت محصول مرتبط ارزیابی می شود، به عبارت دیگر تمام زحمات و تلاش شما برای ارائه محصولی خوب و یا خدماتی شایسته در گرو معرفی موفق آن به بازار قرار دارد.

در راستای معرفی موفق محصولات به بازار مصرف، توصیه های زیر را مورد توجه قرار دهید:

·         بسته به نوع و حجم فعالیت اقتصادی خودتان با یکی از شرکت های تبلیغاتی ارتباط برقرار کنید.

·     همواره تبلیغات را به چشم یک تخصص و مهارت مورد توجه قرار دهید.همکاری شما با یک شرکت تبلیغاتی همانند تعامل شما با یک سازمان و نهاد رسمی است پس تمام تلاش و توان خود را به اشتراک بگذارید تا نتیجه  سفارش شما مطلوب باشد.

·     در دنیای کسب و کار ارتباط با شرکت های تبلیغاتی را به امر ازدواج تشبیه می کنند! یعنی اتفاقی که در آن هر دو طرف باید زمان و تلاش خود را متوجه هدفی مشترک کنند.

·     سودآوری و موفقیت تجارت شما که یکی از نتایج تبلیغات موفق است برای هر دو طرف مفید خواهد بود زیرا در ادامه مسیر شما نیازمند تبلیغات خلاقانه تر خواهید بود.

نکته کلیدی: بهتر است از همان ابتدا، تحقیق و بررسی مناسبی را برای انتخاب شرکت تبلیغاتی مدنظرتان انجام دهید تا مجبور به تعویض چندین شرکت در میانه کار نباشید!

تعامل :

در همکاری با شرکت تبلیغاتی از همان ابتدا تمامی طرح و پیشنهادات خود را مطرح کنید. مهمتر از آن، باید یک معرفی تمام عیار از محصول و یا خدمات خود برای مجری تبلیغات داشته باشید. دامنه های فعالیت برای تبلیغات را مشخص کرده و از خطوط قرمز و حساسیت های خود نیز برای آنها بگویید برای مثال ممکن است شما بطور شخصی از یک رنگ و یا یک تم خاص متنفر باشید! از این رو پیش از برگزاری اولین جلسه باید کاملا خود را آماده کرده و مجهز! به دفتر شرکت تبلیغاتی بروید.

اعتماد :

اگر شما یک شرکت را برای تهیه و اجرای تبلیغات شرکت خود برگزیده اید پس بدان اعتماد دارید. در هنگام آماده سازی با شرکت تبلیغاتی ارتباط داشته باشید اما دائما بدنبال تغییر نظرات خود نباشید زیرا این وضعیت موجب دلزدگی طرفین خواهد شد.

پایان کار:

روزی که برای مشاهده نسخه اولیه یا دمو به شرکت تبلیغات می روید پیش ازهر چیز روی تمرکز ذهن خود کار کنید. به عبارت دیگر پس از مشاهده نتیجه کار فورا رو به انتقاد حرکت نکنید بلکه از فن پرسش استفاده کرده و در رابطه با نقاط ضعف کار(از نظر شما) با آنها گفتگو کنید. ممکن است برخی قسمت ها از منظر حرفه ای نیاز به توضیح مجری تبلیغات داشته و فراتر از درک آنی شما در آن لحظه باشد.

بدیهی است تعامل مناسب و البته انتخاب یک شرکت قدرتمند تبلیغاتی، محصول و خدمات شما را به سمت موفقیت در بازار عرضه پیش برده  و آرامش و آسایشی مطلوب را فراهم خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: