May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۴۱۹
۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
۱
رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین روش بهینه برای ایجاد فناوری قطار هوایی در شهر کرج خبرداد و گفت:‌ فناوری این طرح تدوین و در جهت اجرایی شدن منتظر دریافت بودجه هستیم.
پول‌نیوز- رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین روش بهینه برای ایجاد فناوری قطار هوایی در شهر کرج خبر داد و گفت:‌ فناوری این طرح تدوین و در جهت اجرایی شدن منتظر دریافت بودجه هستیم.

دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگویی با بیان این‌که در شهرهای شلوغ و پرترافیک همانند کرج و تهران استفاده از قطارهای شهری در زیر زمین یا از طریق هوا برای کاهش ترافیک مرسوم است، تصریح کرد: اما در برخی مناطق به دلیل تاسیسات زیر زمینی ایجاد قطارهای شهری در زیر زمین امکان‌پذیر نیست و یا اینکه این اقدام دشوار و پرهزینه است به همین دلیل در صورت استفاده از یک سطح محدودی از باند‌های خیابان می‌توان با ایجاد پایه‌های پل مسیر حرکت را به بالاتر از سطح خیابان برده و در واقع از مسیر هوایی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که در زمینه استفاده از فناوری قطار هوایی پروژه مشترکی با همکاری شهرداری و مجموعه سازمان قطار شهری کرج در دستور کار مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه امیر کبیر قرار گرفت، تصریح کرد:‌ در این راستا با انجام یکسری مطالعات ترافیکی و بررسی سیستم‌های مختلف در نهایت یک روش بهینه برای استفاده از فناوری قطار هوایی متناسب با طول خط و مشخصات کار طراحی و تدوین دانش شد.

به گفته رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال حاضر فناوری ایجاد خط هوایی برای مسیر یک خط مشترک به لحاظ هندسی و سازه پل طراحی و ارائه شده است و در این زمینه برای پیاده‌سازی آن منتظر دریافت بودجه هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
20:31 - 1393/11/05
...کرج موش ازمایشگاه....آقا میتونی مشکل پل فردیس و حل کن..
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: