رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین روش بهینه برای ایجاد فناوری قطار هوایی در شهر کرج خبرداد و گفت: فناوری این طرح تدوین و در جهت اجرایی شدن منتظر دریافت بودجه هستیم.
پولنیوز- رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین روش بهینه برای ایجاد فناوری قطار هوایی در شهر کرج خبر داد و گفت: فناوری این طرح تدوین و در جهت اجرایی شدن منتظر دریافت بودجه هستیم.
دکتر علیرضا رهایی در گفتوگویی با بیان اینکه در شهرهای شلوغ و پرترافیک همانند کرج و تهران استفاده از قطارهای شهری در زیر زمین یا از طریق هوا برای کاهش ترافیک مرسوم است، تصریح کرد: اما در برخی مناطق به دلیل تاسیسات زیر زمینی ایجاد قطارهای شهری در زیر زمین امکانپذیر نیست و یا اینکه این اقدام دشوار و پرهزینه است به همین دلیل در صورت استفاده از یک سطح محدودی از باندهای خیابان میتوان با ایجاد پایههای پل مسیر حرکت را به بالاتر از سطح خیابان برده و در واقع از مسیر هوایی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از فناوری قطار هوایی پروژه مشترکی با همکاری شهرداری و مجموعه سازمان قطار شهری کرج در دستور کار مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه امیر کبیر قرار گرفت، تصریح کرد: در این راستا با انجام یکسری مطالعات ترافیکی و بررسی سیستمهای مختلف در نهایت یک روش بهینه برای استفاده از فناوری قطار هوایی متناسب با طول خط و مشخصات کار طراحی و تدوین دانش شد.
به گفته رییس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال حاضر فناوری ایجاد خط هوایی برای مسیر یک خط مشترک به لحاظ هندسی و سازه پل طراحی و ارائه شده است و در این زمینه برای پیادهسازی آن منتظر دریافت بودجه هستیم.
مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.