May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۴۴۷
۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
0
70 درصد از شهروندان چینی از طرح گسترده مبارزه با عوامل فساد مالی در دستگاه های دولتی استقبال می کنند.
پول‌نیوز - نتایج یک نظرسنجی از رضایت مندی 70 درصدی مردم چین از طرح مبارزه با فساد مالی در دستگاه های دولتی حکایت دارد.

روزنامه جوانان چین با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت: 70 درصد از شهروندان چینی از طرح گسترده مبارزه با عوامل فساد مالی در دستگاه های دولتی استقبال می کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی که در میان 2 هزار و 167 نفر انجام شده، مردم چین معتقدند مقابله با فساد مقام های بلندپایه آن کشور موسوم به «ببرهای بزرگ»، بازگرداندن مقام های فاسد فراری به داخل کشور و پاکسازی اداره ها از مسوولان موسوم به «مقام های لخت»، سه اقدام مهم دولت در این زمینه در سال 2014 بوده است.

«مقام های لخت» به آن دسته از مسوولان چینی اطلاق می شود که اعضای خانواده های آنها (همسر و فرزندان) در خارج از کشور زندگی می کنند و این افراد از این طریق، درآمدها و منافع نامشروع خود را به خارج از کشور انتقال می دهند.

براساس نتایج این نظرسنجی، 82.3 درصد از رای دهندگان معتقدند با وجود تلاش های انجام شده، اما همچنان وضعیت فساد در دستگاه های دولتی چین خطرناک بوده و چالش های بسیاری در مسیر این مبارزه وجود دارد.

روزنامه چاینا دیلی گزارش داد، انتظار می رود ریشه کن کردن فساد در زندگی روزمره مردم، یافتن و دستگیری مقام های بلندپایه فاسد و بازگرداندن فراری ها به کشور، مهمترین اقدامات دولت در سال 2015 باشد.

بنابراین گزارش، برخورد دستگاه های قضایی چین با مفسدان مالی از دو سال پیش و با فرمان «شی چین پینگ» رییس جمهوری آن کشور آغاز شده و نوک تیز این دستور، متوجه افرادی است که در دستگاه های دولتی، نظامی و امنیتی دارای پست و مقام هستند.

چین سال گذشته میلادی 250 نفر از مقام های ارشد شهرها، استان ها و وزارتخانه ها را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد.

زمانی که مبارزه با فساد مالی در چین رسما اعلام شد، مسوولان امنیتی آن کشور، کنترل حساب ها و فعالیت های افراد بانفوذ و دولتی را در دستور کار خود قرار دادند که در این بین گاهی از دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه خبر داده می شود.

روزنامه چاینا دیلی نیز پیشتر گزارش داد، «ژو یونگ کانگ» وزیر امنیت عمومی سابق چین، بلندپایه ترین مقام آن کشور بوده که تاکنون به جرم فساد دستگیر و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته است. وی که در ماه دسامبر سال گذشته دستگیر شد، متهم به اخذ رشوه و فاش کردن اسرار دولتی است.

بنابراین گزارش، دولت چین همچنین در راستای طرح مبارزه با فساد، توانسته 500 مقام فاسد فراری را به کشور بازگرداند.

پکن همچنین با خانه تکانی در نیروهای مسلح، 16 افسر بلندپایه ارتش را به اتهام سوءرفتار از کار برکنار کرد.

چین یکی از سختگیرترین سیستم های قضایی را برای مبارزه با فساد اقتصادی دارد و گاه مجازات این جرم اعدام است؛ با این حال رواج پدیده «مصرف زدگی» و گسترش سیستم «اقتصاد بازار» در دو دهه گذشته در این کشور، فساد اقتصادی را نیز افزایش داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: