May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۱۲۷
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
0
باید برای صادرات مرغ برنامه ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت تولیدی بالای کشور در رابطه با تولید مرغ بیشترین بهره وری را داشت.
پول‌نیوز- رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور، گفت: کشورهای هدف صادرات مرغ ایران خواهان مرغ با وزن کم است، برعکس این درداخل مردم خواهان مرغ با وزن بالا هستند و این دو مساله تضادهایی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند که صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمد یوسفی در گفتگویی اظهار کرد: باید برای صادرات مرغ برنامه ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت تولیدی بالای کشور در رابطه با تولید مرغ بیشترین بهره وری را داشت.

وی در خصوص صادرات مرغ، گفت: بازار صادراتی برای کشورهای هدف بازاری رقابتی است، رقیب ایران در صادرات مرغ به روسیه کشورهای برزیل و ترکیه هستند که این کشور‌ها شرایط مناسبی را برای تولیدکننده برای صادرات مرغ به وجود آورده‌اند.

یوسفی افزود: صادرات مرغ به روسیه برای بسیاری از تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد؛ از طرفی در ایران مرغ‌های درشت تولید می‌شود و کشوری مثل روسیه خواهان مرغ با وزن کمتری است.

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت تولیدکنندگان مساعد نیست اظهار کرد: مازاد عرضه در کشور وجود دارد و ذخیره سازی مرغ هم تنها بخشی از این مشکل را برطرف کرده است، بار‌ها تاکید کرده‌ام که وضعیت تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور بحرانی است و مستلزم راهکاری اصولی می‌باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: