کد خبر: ۱۳۵۳۵۴
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰
0
پول‌نیوز - دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد: ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا سال آینده موافقت نامه همکاری امضا می کنند.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، سفیر کشورمان در وبلاگ خود در سامانه اجتماعی روسی لایف ژورنال نوشت: وزارت صنایع و بازرگانی ایران مذاکرات با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه گمرکی برای کاهش تعرفه های گمرکی میان دو کشور شروع کرده است.

وی افزود: انتظار می رود سال آینده موافقت نامه همکاری میان دو طرف به امضا برسد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: با توجه به این که روسیه به غیر از کشورهای همسود با هیچ کشور دیگری موافقت نامه تسهیلات گمرکی ندارد در حال حاضر تنها راه استفاده از تعرفه های پایین برای صادرات به روسیه، ارسال کالاها از طریق کشورهای واسطه ای همچون ارمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان تشکیل شده و قرقیزستان هم قرارداد پیوستن به این اتحادیه را امضا کرده و قرار است با تصویب این قرارداد در مجلس قرقیزستان و طی مراحل رسمی، در ماه می به آن بپیوندد.

دکتر سنایی همچنین از امضای تفاهم نامه کنسولی جدید میان ایران و روسیه در سال 2016 خبر داد و افزود: این سند بطور قابل توجهی دریافت روادید برای کارفرمایان، بازرگانان و گردشگران را تسهیل می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در ادامه این مطلب با اشاره به مشکلات انتقال پول میان ایران و روسیه از طریق بانکی گفت: با تلاش های به عمل آمده توسط بانک مرکزی ایران این مشکل حل شده است.

وی افزود: در حال حاضر انتقال وجوه مالی در هر اندازه ای میان ایران و روسیه توسط بانک ˈمیر بیزنس بانکˈ در مسکو و دفتر مبادله ارزی بانک مرکزی در تهران انجام می گیرد.

سفیر کشورمان همچنین در مطلب خود خاطرنشان کرد که با گروهی از تولید کنندگان ایرانی در مسکو دیدار کرده و آنها را در جریان اقدامات به عمل آمده برای تسهیل در همکاری های اقتصادی میان ایران و روسیه قرار داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: