کد خبر: ۱۳۵۳۷۴
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نساجی از دیرباز صنعتی پیشرو بوده است اما در چند سال اخیر به این صنعت کم لطفی شد و روند رشد مطلوب را طی نکرد.
پول‌نیوز- محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه گفت: چندماه قبل نمایشگاه پارچه و الیاف و نخ داشتیم و در این نمایشگاه محصولات نهایی صنعت نساجی را در قالب پوشاک برگزار کردیم و خوشبختانه انچه دیدم موجب افتخار است و فکر نمی کردم صنعت پوشاک ما به این درجه از پیشرفت رسیده باشد.

وی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف حمایت های کافی از این صنعت نشده است اما  فکر می کنم بزرگترین حمایت از صنعت این است که ما خرید و استفاده کنیم و این مسئولیت هم به دوش کل 80 میلیون جمعیت کشور است و دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند و نه واحدهای تولیدی بلکه همه مردم باید به کمک بیایند.

نعمت زاده گفت: از مردم می خواهم  به محصولات داخلی از جمله تولیدات نساجی و پوشاک اعتماد کنند ، چرا ما باید 2 میلیارد دلار پوشاک قاچاق داشته باشیم یا پوشاک دست دوم وارد و در خیابانها عرضه شود ، البته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تلاش کند و ما هم اخیرا برنامه خوبی با انها اغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه ترکیه سالانه 18 میلیارد دلار پوشاک صادر می کند، افزود: برگزاری همزمان نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه می تواند به تعامل فعالان این بخش و ارتقای صنعت نساجی و پوشاک کمک کند.

نعمت زاده گفت : چند سال است که مشوق های صادراتی متوقف شده است و تلاش می کنیم  با کمک دولت و مجلس این مشوق ها را حوزه های مختلف همچون شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور برقرار کنیم.

وی افزود : ترکیه در بازاریابی توانمند است و پوشاک و نساجی ما می تواند در بازارهای اروپا عرض اندام کند ، میزان تولیدات را باید افزایش دهیم.

نعمت زاده گفت : به ایجاد واحدهای بزرگ دوزندگی در کشور کمک می کنیم و ایران از توانمندی بالایی در طراحی پوشاک برخوردار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: