April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۷۸۹
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
0
سورن با موتور توربوشارژ در آزمون رانندگی که توسط کانون نمایندگان و کارشناسان خبره در پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی انجام شد.
پول‌نیوز- سورن با موتور توربوشارژ در آزمون رانندگی که توسط کانون نمایندگان و کارشناسان خبره در پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی انجام شد، مورد تایید نمایندگان منتخب شبکه فروش قرار گرفت. در برنامه ای که به همین منظور برگزار شد، مدیر عامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، مدیران و کارشناسان کانون نمایندگان ایران خودرو حضور داشتند.

امروزه برای پاسخ به انتظارات روبه رشد مشتری در صنعت خودرو، نیاز به موتورهایی بادوام، پربازده، قدرتمند، کم مصرف و با آلودگی کم به شدت احساس می شود و خودروسازان جهانی همواره در حال توسعه و بهبود عملکرد موتورها هستند. در گذشته، از پرخوران بیشتر در موتورهای مسابقه ای به منظور افزایش قدرت استفاده میشد، اما در حال حاضر این سامانه برای پاسخگویی به نیازمندی های عملکردی، مصرف سوخت و آلایندگی به یک سامانه رایج در محصولات تجاری بدل شده است. پیشرانه EF7 مجهز به توربوشارژر ابتدا در محصول سورن نصب میشود و این خودرو از نظر قوای محرکه جدیدترین محصول ایران خودرو به شمار می رود. موتور EF7 توربوشارژ نصب شده روی سورن، دارای 16 سوپاپ و سیستم انتقال قدرت آن، پنج دنده دستی است و استاندارد الایندگی یورو 4 را تامین میکند. حداکثر سرعت سورن با استفاده از این موتور کم مصرف نیز بیش از 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سورن با موتور ملی توربو وارد بازار خواهد شد(+عکس)

سورن با موتور ملی توربو وارد بازار خواهد شد(+عکس)
توان پیشرانه توربو نسبت به موتور پایه، 30 درصد و گشتاور آن 40 درصد افزایش یافته است در حالی که مصرف سوخت آن در چرخه استاندارد پایین تر است. توان بیشینه 110کیلووات ( 150 اسب بخار ) در دور 5500 دور در دقیقه قابل دست‌یابی است. مزیت اصلی موتور ملی توربو، گشتاور آن است که بیشینه 215 نیوتن متری آن به صورت خطی از دور موتور 2000 تا 4800 دور در دقیقه ثابت است. این موضوع، حس خوب رانندگی در دنده های مختلف، عدم نیاز به تعویض مکرر دنده و شتاب بسیار خوب در تمامی شرایط را برای سورن فراهم می‌کند.

مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز در این مراسم با بیان این که نمایندگان مجاز ایران خودرو به طور مسقیم با مشتریان در ارتباط هستند و نظرات آنان را دریافت می کنند و از این رو آزمون محصول توسط آنان اهمیت دارد، گفت: با برگزاری این آزمون، مشکلات احتمالی خودرو دریافت خواهد شد تا قبل از تجاری سازی، نقاط ضعف آن برطرف شود. وی یادآور شد: سورن با موتور توربو با استفاده از فن آوری روز دنیا تولید شده و تا پایان سال، امکان و قابلیت ورود 500 دستگاه از این محصول به بازار فراهم است.

خان کرمی با اشاره به افزایش تولید در ایران خودرو افزود: با روند رو به رشد تولید، تعهدات ایران خودرو به مشتری در شرایط مطلوبی قرار دارد و با برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکید مدیریت ارشد بر تولید خودروی بدون کسری قطعه، پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و سال 94، سال ارتقای کیفیت محصولات خواهد بود.

سورن با موتور ملی توربو وارد بازار خواهد شد(+عکس)




منبع خبر: ایران جیب
برچسب ها: سورن ، توربو ، ایرانخودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: