April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۰۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
0
این آتش سوزی ساعت 12و 30دقیقه امروز در حومه روستای 'چم درواهی' آغاز شد و بدلیل وزش باد به سطح وسیعی از نخلستان ها سرایت کرد.
پول‌نیوز- مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: آتش سوزی امروز سه شنبه در شش هکتار از نخلستان های بخش آبپخش شهرستان دشتستان این استان ساعت 17 به طور کامل مهار شده است.

کاظم مرادی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این آتش سوزی ساعت 12و 30دقیقه امروز در حومه روستای 'چم درواهی' آغاز شد و بدلیل وزش باد به سطح وسیعی از نخلستان ها سرایت کرد.

وی با اشاره به این که برای مهار آتش سوزی یک تیم آتش نشانی و چهار دستگاه تانکر آبرسان سیار از بوشهر به منطقه اعزام شد یادآور شد: تیم های آتش نشانی شهرداری برازجان مرکز شهرستان دشتشتان، شهرداری آبپخش و شهرهای اطراف نیز در مهار آتش نقش داشتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: این آتش سوزی تلفات جانی نداشته است اما خسارت های زیادی به کشاوران وارد کرده است.

مرادی گفت: با توجه به این که برداشت محصول خرما از نخلستان ها پایان یافته است در آتش سوز فقط درخت نخل دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: هرچند علت اصلی آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می شود سهل انگاری نخلداران باعث ایجاد این حادثه شده باشد.

مرادی یادآور شد:میزات خسارت آتش سوزی درهفته آینده پس از بررسی تیم های کارشناسی اعلام خواهد شد.

وی گفت: استاندار بوشهر و معاون عمرانی استانداری نیز با اتخاذ راهکارهای مدیریت بحران در سرعت بخشی برای مهار آتش سوزی ایفای نقش کردند.

نخلستان های آبپخش در امتداد جاده اصلی استان بوشهر به خوزستان قرار دارند.

برازجان مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: