April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۶۸۱
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
0
کاهش بهای پوشاک، نوشابه های غیرالکلی، حمل ونقل و لبنیات از دیگر عواملی است که باعث کاهش نرخ تورم در انگلیس شده است.
کاهش نرخ تورم در انگلیس با سقوط قیمت نفتپول‌نیوز - سقوط بهای نفت خام در بازارهای جهانی سبب شده است که نرخ تورم در انگلیس در ماه ژانویه گذشته، به پایین ترین حد طی 54 سال گذشته، کاهش یابد.

براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس در روز سه شنبه، نرخ تورم در ماه ژانویه گذشته در این کشور تنها 0.3 درصد بوده است.

به گفته تحلیل گران اقتصادی، کاهش بهای انرژی متاثر از سقوط بهای نفت خام از مهمترین علل پایین آمدن نرخ تورم درانگلیس بوده است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، این برای اولین بار از سال 1960 میلادی است که نرخ تورم در این کشور اروپای غربی به 0.3 درصد می رسد .

براساس این گزارش، کاهش بهای پوشاک، نوشابه های غیرالکلی، حمل ونقل و لبنیات از دیگر عواملی است که باعث کاهش نرخ تورم در انگلیس شده است.

مارک کارنی، رییس بانک انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته پیش بینی کرد که با توجه به کاهش نرخ تورم بدلیل سقوط بهای نفت خام، این کشور ممکن است برای اولین بار در دهه های گذشته، در بهار آینده به طور موقت با تورم منفی مواجه شود.

رییس بانک انگلیس ( بانک مرکزی انگلیس ) در جریان گزارش این بانک در ارتباط با تورم، عنوان کرد که تنها متغیر مهم برای بروز تورم منفی برای این کشور، کاهش غیرمنتظره بهای انرژی بوده است.

وی درهمین حال گفته است که در صورت کاهش مجدد قیمت ها، بانک انگلیس در نرخ بهره بین بانکی در این کشور که درحال حاضر در حد 0.5 درصد می باشد، تجدید نظر کرده و بار دیگر آن را کاهش خواهد داد.

از تابستان گذشته تاکنون بهای نفت خام دریای شمال ، بیش از 50 درصد کاهش داشته و همین امر سبب پایین آمدن بهای سوخت بویژه بنزین و گازوییل در انگلیس شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: