May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۸۶۴
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
0
پول‌نیوز - چین با هدف گسترش فرهنگ استفاده از خودروها و وسایل نقلیه با قابلیت استفاده از سوخت جایگزین و پاک، برنامه معافیت مالیاتی این محصولات را عملیاتی کرد.

وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین با ابراز رضایت از اعمال سیاست تشویق خریداران با ابزار «معافیت مالیاتی» اعلام کرد که در سال گذشته میلادی حدود 42 هزار و 800 دستگاه خودروی با قابلیت استفاده از انرژی های جایگزین از معافیت مالیات 10 درصدی فروش بهره مند شده اند.

براساس این گزارش، ظاهرا سیاست تشویق خریداران با استفاده از معافیت مالیاتی، موثر واقع شده و احتمال اعمال این روش درخصوص سه نوع جدید از 377 مدل خودروهای مشابه که از سوی بیش از 57 تولید کننده چینی روانه بازار خودروهای غیربنزینی می شود نیز وجود دارد.

طبق آمار وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین، از میان 42 هزار و 800 خودرویی که از ماه سپتامبر (آذر - دی) سال 2014 تا ماه ژانویه (دی - بهمن) سال 2015 میلادی از مالیات 10 درصدی خرید معاف شده اند، 36 هزار و 600 دستگاه خودرو جزو خودروهای سواری و 6 هزار و 207 دستگاه جزو خودروهای تجاری بوده اند.

اعمال این روش از سوی وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین در چارچوب سیاست های این کشور با دو هدف عمده صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش میزان آلاینده های هوا در دستور کار قرار گرفته است.

براساس طرحی که از سوی نهادهای مرتبط دولت چین در دستور قرار گرفته و درحال اجراست، خریداران خودروهای برقی واجد شرایط استاندارد، از سپتامبر 2014 تا آغاز سال 2017 از پرداخت مالیات فروش نیز معاف خواهند بود.

دولت چین اعلام کرد که در سال 2015 سیاست های تشویقی و برنامه های بیشتری را برای ترویج فرهنگ استفاده عمومی از خودروهای برقی اعمال می کند.

در همین چارچوب یک هزار و 500 ایستگاه شارژ خودروهای الکترونیک در پایتخت راه اندازی شده و قرار است این تعداد تا سال 2017 به بیش از 10 هزار ایستگاه افزایش یابد.

مبارزه با آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت با توجه به هزینه های سنگین، دو دغدغه اصلی دولت چین است.

چین - چهارمین کشور پهناور - نخستین کشور پرجمعیت و دومین اقتصاد برتر دنیا، درعین حال آلوده ترین شهرهای جهان را در خود جای داده است.

این کشور که از سال 2013 میلادی راهبرد «مبارزه با آلودگی هوا» را در دستور کار دارد، اما دو سال پس از اجرای سیاست های دولت چین، شهروندان 90درصد شهرهای آلوده این کشور در سال 2014 میلادی همچنان به سختی نفس می کشند.

مبارزه با آلودگی هوا در چین امروز به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده و دولتمردان نیز وعده هوای پاک را به مردم می دهند، اما در کنار این مطالبه و وعده، گزارش نهادهای رسمی سنجش آلودگی هوا نشان می دهد سیاست ها هنوز نتوانسته به مطالبه مردم پاسخ دهد و 90 درصد شهرهای این کشور در سال گذشته میلادی از آلودگی هوا رهایی نیافته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: